Cum poți să treci peste iarnă cu bine și să nu ai...

Cum poți să treci peste iarnă cu bine și să nu ai probleme cu rețeaua electrică

0
DISTRIBUIȚI

Alin Crăciunescu, director E-Distribuție Muntenia, a explicat la PRESSALERT LIVE cum pot consumatorii să treacă peste iarnă cu bine.

„În primul rând trebuie să verificăm ce putere avizată avem pentru locul respectiv de consum și să ne asigurăm că suma consumatorilor din locuința acelui client-consumator respectă acea putere avizată. Ca și consumatori avem foarte multe drepturi dar și câteva obligații. Puterea avizată ne dă informații despre câți consumator pot fi utilizați concomitent într-o locuință. De exemplu, majoritatea apartamentelor vechi din blocurile din București au o putere avizată undeva în jur de 6 kilowați. Noi, ca și clienți, avem obligația să ne asigurăm că respectăm această putere avizată, care se găsește înscrisă pe factura fiecărui client. Pe lângă faptul că protejăm obiectele consumatoare din locuința noastră, avem grijă și de rețeaua operatorului de distribuție. Pentru că tot ce contractează operatorul de distribuție și furnizorii, automat, este în baza a ceea ce are fiecare client în contract, este important să ne respectăm partea noastră de înțelegere”, a spus Crăciunescu.

Depășirea puterii avizate aduce riscuri „pentru ceea ce înseamnă consumatorii acelui client și pentru ceea ce înseamnă rețeaua operatorului de distribuție. Noi încercăm, atât cât ne permite legislația, să asigurăm o protecție pentru fiecare client și pentru rețea. În cazul în care există instalat un contor «smart meter», acesta știe singur să deconecteze în cazul unei depășiri de putere, tocmai pentru a proteja clientul și rețeaua de distribuție.


În cazul în care există un astfel de contor, clientul trebuie să știe că poate să scoată din priză un consumator de mai mare putere, dacă are acces la contor poate să apese butonul galben și să-l reseteze, reluând astfel consumul fără să apeleze la echipa operatorului de distribuție. Dacă nu există un contor «smart meter», există o protecție de tip siguranță care se declanșează în cazul unei depășiri de putere. Ar mai fi de spus că dacă nu există acces la contorul smart meter, clientul poate să coboare toate siguranțele din casă și siguranța principală, așteaptă 10 secunde, după care poate să reia consumul, desigur, reducând sarcina și puterea pe care o are consumată într-un anumit moment în casă”.

Dacă ai nevoie de o putere mai mare, clientul poate să solicite operatorului de distribuție un spor de putere. Aprobarea acestui spor de putere poate să presupună inclusiv modificarea tehnică a instalației de racordare. Asta înseamnă că branșamentul pe care îl ai astăzi de la rețeaua electrică până la casă este dimensionat pentru puterea inițială, iar odată cu acest spor branșamentul se va modifica, o secțiune mai mare a cablului, în așa fel încât să suporte noua necesitate.

Alin Crăciunescu a indicat care sunt sursele de informare – „în primul rând, pentru partea de racordare și spor de putere oamenii se pot informa pe site-ul nostru, www.e-distributie.com, la capitolul Racordare, unde sunt descriși toți pașii în detaliu. În ceea ce privește eficiența energetică, pe pagina grupului, www.enel.ro, la capitolul Electripedia, sunt foarte multe informații foarte utile din punctul meu de vedere, care te pot ajuta să ai un consum eficient. Pe lângă măsurile pe care le știm cu toții, un pic mai multă atenție, să sting lumina după ce plec dintr-o cameră, să reglez temperatura în casă, în Electripedia se găsesc lucruri concrete pe care oamenii le-au pus în practică și au reușit să obțină o eficiență destul de bună”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.