Sean Norvis: „E un sentiment fain să creezi o piesă și mâine...

Sean Norvis: „E un sentiment fain să creezi o piesă și mâine s-o pui în club, e ceva aparte“

0
DISTRIBUIȚI

Timişoara a fost reprezentată și în acest an în cadrul Amsterdam Dance Event – unul din cele mai mari festivaluri dedicate muzicii dance din întreaga lume – de către Sean Norvis. Evenimentul a debutat în 1996 ca o conferinţă adresată producătorilor de muzică dance și cuprinde party-uri dar și discuţii şi întâlniri de afaceri cu producători de muzică şi directori de case de discuri din întreaga lume. Anul acesta, evenimentul a avut parte de participanți din 146 de țări diferite, iar printre invitați s-au numărat superstaruri ale muzicii electronice dance ca Martin Garrix, Carl Cox, Amelie Lens, Charlotte de Witte și Armin van Buuren. Cu această ocazie, casa de discuri timișoreană Norvis Music a lansat compilația „Amsterdam 2022”, care cuprinde piese de Ancodynew, DJ Limun, DJ Lucian & Geo, DJ Magnum, Dogg Scar, Fabricio El Latino, FVLK, Geo Da Silva, Los Trafaletos, M.A.N., OldPlay, Sean Norvis, Sebastiann, Quadrini și alții.

Pe numele său adevărat Flavius Oprean, Sean Norvis a lansat anul trecut „United Remixes”, un album care conține două CD-uri la care a colaborat cu o serie de artiști. În luna octombrie a anului 2021, trei melodii produse în Timișoara au fost selectate pentru prima fază a preselecțiilor pentru cele mai importante premii muzicale americane, Grammy Awards 2022: Lori Glori – „Children of the World”, Lori Glori & Sean Norvis ft. Fabricio El Latino – „Jungle Samba” și Lori Glori – „Count Your Blessings”. Recent amatorii de muzică dance au avut parte de un nou remix realizat de Sean Norvis la piesa „Summer Breeze“ de Allesiah, iar o altă piesă recent lansată de producătorul care deține și casa de discuri Norvis Music este cel pentru piesa „Fii cum ești tu“ de Direcția 5. O altă piesă lansată recent de Geo Da Silva și Sean Norvis poartă numele de „Ștrengarul”, care a fost înregistrată în studioul DSPro Timișoara, sub atenta coordonare a inginerului de sunet Lukinich Attila. În cele ce urmează am realizat un interviu cu Sean Norvis din care am aflat o serie de amănunte interesante din scena muzicală autohtonă dance și nu numai…

– În toamna acestui an ai participat din nou la cea mai importantă conferință mondială dedicată muzicii dance care a avut loc la Amsterdam. Cum ai ajuns acolo și ce feedback ai avut de la acest eveniment internațional?

– Anul acesta am participat pentru a patra oară la Amsterdam Dance Event. Prima oară am ajuns acolo la insistențele lui KP London, care mi-a introdus pentru prima oară piesele mele într-un show de radio cu câțiva ani în urmă. În acest an am mers la Amsterdam nu doar ca artist ci și ca deținător de casă de discuri. Merită să mergi la un asemenea eveniment din mai multe motive. Desigur, e o cheltuială, dar acolo ai șansa să te întâlnești cu artiști celebri și să simți feedbackul pieselor tale în timp real. Poți testa diverse piese și te ajută să devii mai bun în ceea ce faci. M-am dus la Amsterdam cu așteptări și am venit cu promisiuni. Am întâlnit reprezentanții altor case de discuri și am înțeles încă o dată cât de importantă e promovarea muzicii în zilele noastre când zilnic apar o sută de mii de melodii pe platformele de streaming. Ca să fii competitiv, trebuie să apelezi la firme specializate de PR Marketing care îți trimit melodiile la diverse radiouri și își fac promovare pe platforme ca Youtube sau Spotify. Este un fel de pachet, tu plătești o anumită sumă iar firmele respective își fac treaba. E un boost necesar. Am avut întâlniri cu artiști importanți și am stabilit multe contacte. Am venit cu multe cărți de vizită …și idei pe care trebuie să le implementez în viitor.

– Pe lângă muzica realizată de tine, colaborezi și cu alți artiști și ai mai multe sub label-uri specializate pe mai multe genuri de muzică.


Cum te împarți cu atîtea sarcini?

– Da, am mai multe colaborări și sublabel-urile Future Society Records, Audiophile Music Romania, Timisul Records și Geo Da Silva Music, care promovează mai multe genuri. Îmi place ceea ce fac și am mai mulți colaboratori și parteneri …cred că ăsta e secretul.

– Te-ai apucat de producție muzicală cu zece ani în urmă. Care a fost motivul și cum s-a schimbat scena dance în această perioadă?

– M-am apucat de făcut muzică după ce am fost inițial doar DJ. Vroiam ceva mai mult. E un sentiment fain să creezi o piesă și mâine s-o pui în club, e ceva aparte. Mă mândresc cu lansarea albumului Uinited care a avut loc la Timișoara în Fratelli unde alături de mine au fost aproape toți colaboratorii de pe piesele acestuia. Cred că pentru a deveni cunoscut trebuie să muncești mult… nu contează unde stai. Dacă ai piese bune vei fi remarcat. Muzica s-a schimbat mult în ultimii zece ani. Personal am trecut prin multe genuri muzicale și prin cluburi a fost la fel. Dacă mă uit înapoi la sutele de piese pe care le-am scos îmi dau seama că e un fel de haos stilistic. Dar îmi place. Poți să te adaptezi la gustul publicului sau să ai tu perioade în care ești setat pe un gen anume. Eu ascult trendurile și mă schimb în funcție de stările mele interioare. Mă plictisesc dacă rămân într-un stil anume, simt nevoia să experimentez.

– Apropos de trenduri, crezi că manele sunt la modă?

– Da. Muzica dance o ia spre manele…se vede asta în trendingul de Youtube. Nu mă deranjează asta și pentru că am mai multe genuri muzicale la sublabeluri… fiecare ascultă ce vrea. Eu am compus manele pentru alții dar nu le-am lansat sub numele meu, sunt doar producător. Noi am lansat și muzică electro populară. Diferența între o manea și o electro – populară este că acestea din urmă au un sound electronic. Se lucră mai mult la bas și percuție, se înregistrează din nou vocea pentru a păstra autenticitatea și se păstrează linia melodică. Se câștigă bani din toate, dar esențial este să faci ce-ți place și să fii fericit cu ceea ce realizezi.

– Spuneai că în zilele noastre contează foarte mult promovarea. Cât de mult?

– Păi… foarte mult. Muzica s-a schimbat mult. Poți face piesele tale sau poți să plătești pe cineva care să-ți facă piesele. Să studiezi ore întregi sau să…apelezi la alții. Oricine poate să spargă gheața.Pentru a deveni cunoscut însă… ai nevoie de mai mult. În primul rând de o firmă specializată de marketing muzical care îți urcă piesele pe platformele de streaming și introduce piesele tale în diverse locuri care contează. E o investiție, desigur… dar ei lucrează pentru tine ca artist, pentru procentul stabilit în contract. Poți să-ți faci promovare și singur, desigur. Să trimiți piesa la multe label-uri. Și să primești refuzuri. Fie că piesa nu se pliază pe genul muzical promovat de ei… fie din alte motive. Dacă trimiți piese la multe labeluri și n-o acceptă… poate e o problemă de producție. E dureros să fii refuzat, evident… dar nu trebuie să o iei personal. Să te bucuri de feedback, dacă e real… așa mai poți să-ți perfecționezi producția muzicală.

– Mai are vreun rost să scoți albume în zilele noastre?

– Dacă vorbim de digital, desigur, Există și compilațiile. Și noi am mers la Amsterdam cu compilația ce a cuprins cele mai bune piese ale noastre, în speranța că unele din ele vor fi semnate la label-uri celebre de afară. În rest… să scoți CD-uri fizice nu merită, dar eu o să mai scot așa ceva, că-mi place. Nu merită, dar o fac pentru plăcerea mea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.