figure id="attachment_495699" aria-describedby="caption-attachment-495699" style="width: 640px" class="wp-caption aligncenter">
Competiția „Destinația anului 2023 din România” a ajuns la final, pentru cele nouă categorii ale ediției din acest an concurând nu mai puțin de 60 de destinații turistice care vor să-și promoveze atracțiile. Clasamentul a fost stabilit pe baza celor 300.000 de voturi înregistrate pe platforma destinatiaanului.ro și a celor exprimate de un juriu alcătuit din 100 de specialiști.
La secțiunea „Orașe care inspiră”, primul loc a fost adjudecat de orașul Brașov, urmat de orașele Iași și Oradea. Orașul Timișoara, care se înscrisese la această categorie, n-a reușit să se claseze pe unul din primele trei locuri, dar Institutul Orașelor Vizionare i-a acordat un premiu pentru cea mai bună promovare, alături de Țara Făgărașului și Valea Verde din Transilvania. Din zona de vest a țării, Țara Hațegului a reușit să ocupe primul loc la secțiunea „Comori naturale”, iar la cea intitulată „Atracții cultural-educative”, castelul Corvinilor din Hunedoara este ocupantul locului trei, împreună cu cetatea Oradea. Tot din județul Hunedoara, conacul Archia din Deva s-a clasat pe locul al doilea la categoria „Boutique”, împreună cu Conacul lui Maldăr din Horezu. Marele Premiu Destinația Anului 2023, câștigat în urmă cu doi ani de Banatul montan, a fost acordat în acest an ținutului mănăstirilor din Bucovina.
Toate cele nouă destinații câștigătoare pentru fiecare categorie vor fi prezentate în cadrul emisiunii „Destinația anului” pe Prima TV, începând cu luna iunie, pentru a promova cele mai frumoase destinații turistice românești.