Proiect pentru calea ferată: 120 km/h, cu trenul, între România și Serbia....

Proiect pentru calea ferată: 120 km/h, cu trenul, între România și Serbia. A fost emis avizul de mediu

1
DISTRIBUIȚI
Foto: Arhivă

Linia ferată cuprinsă între Reșița și frontiera Stamora Moravița a primit acordul de mediu. Documentul a fost emis de Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM). La finalizarea proiectului, între România și Serbia, trenul va circula cu viteza de 120 km/h.

Trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, joi, Acord de mediu, de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM). Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.

Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.

„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului.


Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse, anunță ANPM. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h, explică ANPM.

Durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document, precizează ANPM.

1 COMENTARIU

  1. Probabil dl Marius P. este filosof din moment ce ne abureste cu ” lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele… sa fie atinse”. O curba este definita de raze nu de unghiuri stimabile redactor! Cat despre ”singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord” informatia este incompleta. Pe tronsonul Bocsa – Resita si in special pe strazile din Bocsa pe unde circula in prezent trenul acolo vor fi viteze de 120km/h?! Vedeti sa nu ajungeti in Cartea Recordurilor cu asemenea viteze astronomice in interiorul unei localitati

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.