Ministrul Transporturilor a anunțat astăzi că, după reevaluarea ofertelor, a fost desemnat constructorul pentru centura de vest a Timișoarei, ultima porțiune rămasă pentru ca orașul să aibă un inel complet.
Vă reamintim că pe 29 iulie 2024, CNAIR a anunțat desemnarea Nurol (Turcia) câștigător al licitației cu oferta de 1,4 miliarde lei, iar ARL Cluj și Precon au înregistrat contestațiile la CNSC vineri, 9 august 2024, în termenul legal de 10 zile.
„S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor! Vorbim de același constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR.
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027)”, a transmis Sorin Grindeanu.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție).
Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
- un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m);
- un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
- un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
- 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații.