
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Camera de Comert și Industrie a Județului Hunedoara, furnizează proiectul „#Skills4Future: Dezvoltarea Competențelor Digitale, Durabile și Antreprenoriale în era tehnologiei”, proiect cofinanțat din Fondul Social European Plus prin programul Educație și Ocupare 2021-2027, pentru consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității, prin operațiunea „Ține pasul”. Cursul, care se desfășoară din această săptămână până în data de 31 martie, beneficiază de o finanțare nerambursabilă de 4.963.214,13 lei, din care 4.218.732,01 lei din partea Fondului Social European Plus și 744.482,12 lei din bugetul național. Scopul proiectului e acela de a promova învățarea pe tot parcursul vieții și de a oferi oportunități flexibile de actualizare a competențelor și de calificare pentru angajați din Regiunea Vest a României. Prin acest proiect, se urmărește creșterea nivelului de calificare al angajaților, îmbunătățirea competențelor digitale, dezvoltarea abilităților de dezvoltare durabilă și stimularea spiritului antreprenorial în rândul acestora.
În calitate de lider de parteneriat al Proiectului „#Skills4Future: Dezvoltarea Competențelor Digitale, Durabile și Antreprenoriale în era tehnologiei”, CCIA Timiș oferă pe parcursul anului 2025 o serie de cursuri care vizează actualizarea competențelor și recalificarea angajaților, în principal a competențelor antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și cerințelor bazate pe nevoile pieței muncii cât și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale.
Condițiilde de eligibilitate și înscriere sunt vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, angajați cu contract individual de muncă, cu normă întreagă sau cu timp parțial, în întreprinderi publice și private și domiciliul sau reședința în Regiunea Vest, în județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara. Persoanele care ocupă poziții de management și au calitatea de administrator sau reprezentant legal într-o întreprindere publică sau privată nu sunt eligibile.
Cursul oferă următoarele avantaje:
Munca orientată spre calitate
– Cunoașterea standardelor și metodelor de management al calității
– Capacitatea de a evalua și monitoriza calitatea în cadrul organizației
– Abilitatea de a identifica și rezolva probleme legate de calitate
– Competențele de comunicare și colaborare eficientă cu echipa
– Capacitatea de a implementa și susține schimbări în vederea îmbunătățirii calității
– Capacitatea de a pregăti și derula audituri interne de calitate
– Abilitatea de a gestiona documentația și evidența necesară managementului calității
Îmbunătățirea continuă a proceselor
– Capacitatea de a identifica, analiza și îmbunătăți procesele existente într-o organizație sau într-un sistem de producție în mod
constant și sistematic
– Utilizarea diferitelor instrumente și tehnici de evaluare și analiză a proceselor
– Utilizare diagrame de flux, analiza valorii adăugate, analiza cauzelor fundamentale
– Abilități de comunicare și colaborare eficientă cu membrii echipei de lucru
– Atitudine orientată către rezultate
– Capacitatea de a lua decizii și de a rezolva probleme
Marketing Digital
– Concepte cheie în marketing-ul digital
– Planificarea strategiei de marketing digital
– Opțiuni de prezență web
– Considerații website (Structura/Design-ul/Conținutul/Promovarea unui website)
– Optimizare pentru motoare de căutare (SEO)
– Utilizarea platformele de Social Media și crearea de campanii de marketing în Social Media
– Gestionarea rețelelor sociale
– Publicitate online
– E-mail marketing
– Utilizarea analizelor web/e-mail marketing/publicitate online
– Utilizarea statisticilor Social Media
– Utilizarea instrumentelor necesare în activitatea de marketing
Dezvoltare sustenabilă
– Cunoașterea conceptelor și principiilor dezvoltării durabile
– Evaluarea impactului asupra mediului și societății
– Dezvoltarea și implementarea politicilor de dezvoltare sustenabilă
– Integrarea durabilității în sectorul privat
– Colaborarea și comunicarea în domeniul dezvoltării sustenabile
Manager de Proiect
– Planificarea și organizarea proiectului
– Abilități de comunicare
– Capacitatea de a construi și coordona echipe
– Gestionarea timpului și a resurselor
– Gestionarea riscului
– Abilități analitice și de rezolvare a problemelor
– Abilități de leadership
Programele de formare profesională au un număr total de 80 ore, din care 40 de ore partea teoretică și 40 de ore partea practică.
În cadrul proiectului se oferă accesul pe platforma de e-learning în vederea dobândirii de competențe verzi și de dezvoltare durabilă și competențe digitale.Condițiile de participare sunt prezența la cursuri de minim 75% și înscrierea pe platforma e-learning. Selecția cursanților se face pe principiul „primul venit primul servit” și are la bază respectarea principiului egalității de șanse și al non-discriminării.
Înscrierile se fac prin completarea Formularului de participare individual (Anexa 9) disponibil AICI iar după completare, formularul se transmite pe adresa de e-mail vlad.oniga@cciat.ro. Informații detaliate despre proiect și modalitatea de înscriere sunt disponibile pe site-ul CCIAT la adresa.