Bilanțul activității Curții de Apel Timișoara pentru 2024: peste 8.000 de dosare...

Bilanțul activității Curții de Apel Timișoara pentru 2024: peste 8.000 de dosare soluționate. Ce spune ministrul Justiției (foto)

0
DISTRIBUIȚI


Foto: Virgil Simonescu

Curtea de Apel din Timișoara a prezentat astăzi bilanțul activității pe anul 2024, evidențiind rezultatele și provocările întâmpinate, dar și obiectivele pentru anul 2025.

Peste 10.000 de dosare au fost preluate din stocul anului anterior, iar la nivelul întregii instanțe timișorene, numărul dosarelor active depășește 52.000, incluzând atât cauzele aflate pe rolul Curții de Apel, cât și ale tribunalelor și judecătoriilor din județ.

„Din 2022 până în 2024, în fiecare an, a crescut numărul cauzelor revizuite de Curtea de Apel. Din cele 10.192 de dosare, 8.148 au fost soluționate, iar la sfârșitul anului, în stoc au rămas 2.027 de dosare. La acest stoc s-au adăugat 400 de dosare suspendate. Este vorba despre un număr mai mare de dosare suspendate, însă există factori obiectivi care au determinat această creștere, printre care și mai multe cauze înregistrate care nu au putut fi soluționate până la sfârșitul anului din motive procedurale”, a declarat Maria-Cristina Dica, președintele Curții de Apel Timișoara.

Anul 2025 vine cu noi obiective pentru Curtea de Apel Timișoara. Unul dintre acestea este consolidarea, reabilitarea și mansandarea clădirii Palatului Dicasterial, care va beneficia de un proiect de modernizare în valoare de 60 de milioane. Totodată, și la Tribunalul Arad, Judecătoria Făget, Judecătoria Lugoj și Judecătoria Oravița vor fi efectuate reabilitări. Modernizarea Judecătoriilor Făget și Lugoj vor fi realizate din bugetul Ministerului Justiției, iar la Oravița se va apela la fonduri din bugetul Băncii Mondială.

Un alt obiectiv al instituției este digitalizarea.

„Atât Guvernul, cât și Ministerul nostru pun un accent deosebit pe digitalizare, văzută ca o soluție de optimizare a desfășurării activității judiciare, de aducere a acesteia la standarde europene și de asigurare a unor deziderate pe care cetățenii le transmit cu multă insistență. Și anume, accesibilitatea la justiție, celeritatea în desfășurarea actului de justiție, cu o rapiditate adecvată, capabilă să răspundă interesului cetățeanului de a-și vedea drepturile și libertățile realizate cât mai curând, prin intermediul actului de justiție. Suntem în faza finală de implementare a sistemului ECRIS V, cu dosarul electronic rațional, iar de asemenea, avem un proiect care a ajutat foarte mult activitatea judiciară – proiectul de a converti exprimarea verbală din cadrul ședințelor de judecată în text. Acesta va reduce semnificativ timpul pierdut cu procedurile de transcriere, eficientizând procesul, deoarece exprimarea verbală va fi transcrisă automat”, a declarat Radu Marinescu, ministrul Justiției.

Conducerea Curții de Apel invită participianții să completeze chestionarul https://curteapeltimisoara.ro/chestionare de pe site-ul lor. Acesta are ca scop îmbunătățirea actului de justiție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.