
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, beneficiar al proiectului „#Skills4Future:Dezvoltarea Competențelor Digitale, Durabile și Antreprenoriale în era tehnologiei” – ID 311110, cofinanțat din Fondul Social European Plus prin programul Educație și Ocupare 2021-2027, lansează cursul gratuit de „Îmbunătățirea continuă a proceselor”, al cărui scop este de a promova învățarea pe tot parcursul vieții și de a oferi posibilități flexibile de actualizare a competențelor și de calificare pentru angajații din Regiunea Vest a României. Prin acest proiect, se urmărește creșterea nivelului de calificare al angajaților, îmbunătățirea competențelor digitale, dezvoltarea abilităților de dezvoltare durabilă șistimularea spiritului antreprenorial în rândul acestora.
Cursul are următoarea structură:
Modul I: Introducere în îmbunătățirea continuă a proceselor
– definirea conceptului de îmbunătățire continuă
– principii și cadre conceptuale (Kaizen, Lean, Six Sigma)
– importanța optimizării proceselor într-o organizație
– beneficiile pentru organizații și angajați
– studiu de caz – exemple de îmbunătățire a proceselor
Modul II: Metode și instrumente pentru analiza proceselor
– ce este un proces și cum poate fi definit
– identificarea valorii adăugate și a pierderilor (Value Stream Mapping – VSM)
– identificarea problemelor și cauzelor fundamentale (Ishikawa, 5 Why’s)
– instrumente de cartografiere a proceselor
– elaborarea unui proces mapat și identificarea pierderilor
Modul III: Evaluarea și optimizarea proceselor
-i ndicatori de performanță a proceselor (KPI)
– metode de măsurare a performanței proceselor (benchmarking, audit intern)
– tehnici de îmbunătățire: PDCA (Plan-Do-Check-Act), DMAIC
– diagrame de flux și utilizarea acestora
– simulări și exerciții practice
Modul IV: Implementarea schimbării și gestionarea rezistenței
– factorii de succes în implementarea îmbunătățirii continue
– strategii pentru gestionarea rezistenței la schimbare
– rolul leadershipului și al culturii organizaționale
– crearea unei culturi organizaționale axate pe îmbunătățire
– studii de caz și role-play pentru implementarea schimbării
Modul V: Luarea deciziilor, rezolvarea problemelor și orientarea către rezultate
– procesul decizional și instrumente pentru luarea deciziilor
– analiza cauză-efect și brainstorming
– analiza riscurilor și impactului schimbărilor
– utilizarea datelor și a informațiilor în luarea deciziilor
– metode de rezolvare a problemelor
– exerciții aplicate pe scenarii reale
Modul VI: Comunicarea și colaborarea în echipe
– importanța comunicării în procesele de îmbunătățire
– tehnici de colaborare eficientă și brainstorming
– metode de facilitare a ședințelor de lucru
– simulări și exerciții de colaborare
Modul VII: Aplicarea practică a îmbunătățirii continue
– elaborarea unui proiect individual sau de echipă – analiza unui proces și propunerea unui plan de îmbunătățire
– feedback și planuri de implementare
Perioada de desfășurare a cursului, care are o durată de 80 de ore – 40 de ore teorie și 40 de ore practică – se va desfășura în perioada mai-iunie, atât online cât și cu prezență fizică, programul fiind de două zile pe săptămână, patru ore pe zi, între orele 16,30-20,30, lector fiind Paul Brad, consultant, manager de proiect și antreprenor, implicat ca partener în mai multe companii de producție și servicii.
Cursanții vor dobândi următoarele competențe: capacitatea de a identifica, analiza și îmbunătăți procesele existente într-o organizație sau într-un sistem de producție în mod constant și sistematic, utilizarea diferitelor instrumente și tehnici de evaluare și analiză a proceselor, utilizare diagrame de flux, analiza valorii adăugate, analiza cauzelor fundamentale, abilități de comunicare și colaborare eficientă cu membrii echipei de lucru, atitudine orientată către rezultate și capacitatea de a lua decizii și de a rezolva probleme.
În cadrul proiectului se oferă accesul pe o platformă de e-learning, în vederea dobândirii de competențe digitale și competențe verzi și de dezvoltare durabilă.
Condițiilde de participare sunt prezența obligatorie și înscriere pe platforma de e-learning – competențe digitale și competențe verzi și de dezvoltare durabilă iar condițiile de eligibilitate și înscriere vizează vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, să fie angajat cu contract individual de muncă, cu normă întreagă sau cu timp parțial ce provin din întreprinderi publice și private și să aibă domiciliul sau reședința în Regiunea Vest – Arad, Hunedoara, Caraș-Severin sau Timiș.
Nu sunt eligibile persoanele care ocupă poziții de management și dețin calitatea de administrator sau reprezentant legal într-o întreprindere publică sau privată. Prezentul proiect nu vizează angajați din instituții și autorități publice centrale sau locale și din cadrul persoanelor juridice publice din sistemul de sănătate și sistemul de învățământ. Aceste persoane constituie grup țintă în cadrul programului PNRR. Selecția cursanților se va face pe principiul „primul venit primul servit” și are la bază respectarea principiului egalității de șanse si nondiscriminării.
Înscrierile se fac prin completarea formularului de participare disponibil pe site-ul proiectului la adresa de AICI iar detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0726 607 429 – Vlad Oniga.