
Visit Timișoara, organizația de management al destinației orașului, care se ocupă cu promovarea orașului ca destinație turistică la nivel național și internațional, lucrează la elaborarea primei strategii profesioniste de dezvoltare turistică a orașului și de creștere a atractivității turistice a acestuia, iar pentru prima etapă a acesteia, aceea de colectare a datelor, colaborează cu Toposophy, o agenție specializată în promovarea destinațiilor din întreaga Europă.
Începând de astăzi, 6 mai, până în 18 mai, timișorenii dar și cei care lucrează în Timișoara sunt invitați să completeze un chestionar care colectează date privind percepția localnicilor asupra turismului, impactul acestuia în viața cotidiană, zonele cu sensibilitate crescută și dorințele comunității pentru viitor.
Răspunsurile sunt anonime și vor ajuta echipa de elaborare să contureze o direcție de dezvoltare care să aducă beneficii reale întregii comunități.
Formularul este disponibil pe: https://www.surveymonkey.com/r/timisoara și conține întrebări de tipul: Cum apreciezi impactul general al turismului asupra orașului după Timișoara 2023? Ești îngrijorat(ă) de eventualele efecte negative ale turismului în oraș? sau Ce tip de turiști ai vrea să vezi mai des în Timișoara?
Visit Timișoara apreciază că este important ca această strategie să nu fie făcută doar despre oraș, ci împreună cu orașul, căci timișorenii cunosc cel mai bine identitatea și particularitățile locului în care trăiesc și pot contribui la conturarea destinațiilor turistice.
Chestionarul face parte dintr-o primă etapă a strategiei, care vine în completarea interviurilor desfășurate în luna aprilie, în Timișoara, cu reprezentanți locali din turism, cultură sau ospitalitate.