
O delegație de afaceri a CCIA Timiș alcătuită din 16 reprezentanți de firme și condusă de Darius Georgiu s-a aflat la sfârșitul săptămânii trecute la Budapesta, unde a vizitat „China Brand Fair”, organizat de Biroul de Dezvoltare Comercială al Ministerului Comerțului din R.P. Chineză și de Trade and Logistics Cooperation Zone Budapesta – CECZ. Este al patrulea an în care CCIA Timiș organizează, cu sprijinul CECZ, această misiune economică la unul din cele mai mari evenimente din Europa Centrală și de Est, loc de întâlnire a producătorilor, exportatorilor și importatorilor din China cu oameni de afaceri din țările europene.
Desfășurată la Hungexpo pe o suprafață de 10.000 de metri pătrați, cea de-a VIII-a ediție a „China Brand Fair” a reunit peste 270 companii din 17 provincii și orașe ale Chinei din domenii de activitate diverse, precum IT și electronică, industria agroalimentară, industria auto, utilaje, materiale de construcții, textile, articole de uz casnic – care au avut ocazia de a a-și prezenta cele mai recente noutăți, de a stabili relații reciproc avantajoase, încurajând totodată dialogul cultural între China și Europa.
Agenții economici timișeni, reprezentând sectoare de activitate diverse – agricultură, HoReCa, sisteme de securitate, construcții, comerț, servicii de alimentare cu apă și canalizare, au intrat în contact direct cu zeci de firme chinezești, cu scopul de a-și extinde gama de produse și servicii cu oferte de ultimă generație și tehnologii inovatoare.
Prezent alături de delegația timișenă la deschiderea oficială a expoziției, vicepreședintele CCIAT, Darius Georgiu, a transmis: „ Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş are și anul acesta o prezență de calitate la China Brand Fair. Mărturisesc că mă încearcă un sentiment de invidie prietenească și colegială la adresa vecinilor și prietenilor noștri maghiari pentru modul în care au reușit să creeze un hub al industriei chinezești în țara vecină, China devenind primul lor partener comercial din afara UE. Așteptăm și noi o prezență chineză mai consistentă, mai ales că au început să devină o forță industrială redutabilă, crescând mult calitatea produselor în ultimii ani, au început chiar să și investească masiv, adică cam tot ce ți-ai dori de la un partener economic. Mediul de afaceri timișorean e prezent și treaz, deschis și avid de oportunități de colaborare, luând foarte în serios filiera chinezească, de unde vin majoritatea produselor de larg consum, în zilele noastre. Felicit firmele noastre care au răspuns prezent la ocazia de a vizita acest târg, le urez mult succes în business și promitem tuturor actorilor economici că, așa cum am fost întotdeauna principalul motor de business din vestul țării, ne vom respecta în continuare misiunea asumată și vom face eforturi să creștem vizibilitatea companiilor timișene și românești, an de an, zi de zi!”.
