
SCM Timișoara și-a schimbat stema, în fapt un întreg „pachet de identitate vizuală” nou a fost adoptat de clubul autorităților locale. Logo-ul vechi, destul de simplist, trecut la rândul său prin modificări (de culoare) a fost înlocuit cu unul mai „modernist”, creat de graficianul Adnan Vasile.
În funcție de gusturi se poate discuta mult pe seama noului logo, care are ca piesă centrală leul heraldic de pe stema orașului, stilizat cu o minge în loc de sabie. Cert e că încă de la venirea în funcția de conducător al clublui, Alexandru Dedu și-a dorit ca cele trei secții, toate masculine, reperezentate prin echipele de baschet, handbal și rugby, să fie reunite sub același simbol.
O discuție în sine e și faptul că se dorea chiar renunțarea la particula „Politehnica” din numele clubului de handbal de tradiție, care a făcut în ultima vreme mai multe achiziții spectaculoase, în special de la Constanța. În comunicările clubului se folosește în ultima vreme doar denumirea SCM inclusiv pentru alb-violeții de pe semicerc, asta în condițiile în care brandul Poli Timișoara e cel mai recunoscut nume asociat cu regiunea Banatului. Altfel, întregul club a adoptat pentru echipele ei culorile mult iubite de fanii timișoreni.
„Clubul nostru a lansat astăzi noul logo și noul pachet de identitate vizuală. Imaginea centrală a acestora va fi leul heraldic, cel ce apare și pe stema orașului.
Noua identitate vizuală reflectă conceptul de unitate a celor trei secții, de rugby, handbal și baschet, dar și spiritul și istoria orașului.
Leul este caracteristic Banatului de câmpie. Reprezentat deseori cu braţul înarmat cu o sabie, leul simbolizează apărătorii ţinutului şi ai creştinătăţii împotriva armatelor otomane. Leul este asociat cu legendarul comandant militar Pavel Chinezu, care a avut un rol important în apărarea cetății împotriva otomanilor.
Mingea stilizată pe care o poartă leul este simbolul flacării care va arde pururi în amintirea eroilor din Decembrie 1989.
Noul pachet este realizat de un grafician de prestigiu, extrem de apreciat în oraș, Adnan Vasile. Logo-ul și pachetul de imagine pe care le lansăm astăzi se află în concordanță cu elementele vizuale ce reprezintă la acest moment Municpiul Timișoara, la nivelul admistrației locale.
ÎMPREUNĂ SUNTEM TIMIȘOARA!”, se arată în comunicatul clubului.
Foto (Jos): stânga – vechiul logo, dreapta jos noul logo

