
Stagiunea 2024/2025 încheiată la teatrul național timișorean deschide, totodată, o nouă etapă din istoria acestuia, printr-un spectacol programat în Sala 2023, noua sală de spectacole a teatrului din Parcul Civic, care se dorește a fi, din punct de vedere arhitectural, o împletire între tradiție și avangardă, deschiderea oficială urmând să aibă loc în luna noiembrie, cu premiera „Cântăreața cheală” de Eugène Ionesco, în traducerea lui Vlad Russo și Vlad Zografi. Spectacolul, ale cărui repetiții au început deja în aceste zile, este pus în scenă de regizorul Mihai Măniuțiu, câștigător al premiului UNITER pentru cel mai bun spectacol al anului 2017, „Rambuku”, pus în scenă tot la teatrul din Timișoara.
Prin alegerea acestei piese, Mihai Măniuțiu, un admirator al teatrului lui Eugène Ionesco, cunoscut drept „părintele” teatrului absurdului, cu unul din cele mai provocatoare limbaje ale teatrului modern, va readuce la Timișoara o parte din echipa de creație cu care a construit spectacolul „Rambuku” – scenografii Adrian Damian pentru realizarea decorurilor și Luiza Enescu pentru costume, pe muzicianul Mihai Dobre, cunoscut publicului ca fondator al trupei Șuie Paparude – iar distribuția va fi alcătuită din Claudia Ieremia și Ion Rizea – protagoniștii spectacolului din 2017 – cărora li se alătură Matei Chioariu, Cristina Kőnig, Cătălin Ursu, Alina Ilea, Bogdan Spiridon, Roberta Popa, Ionuț Iova, Laura Avarvari, Cristina Rotaru Chiperi, Iuliana Crăescu, Ana-Maria Pandele Andone, Alina Spiridon, Jasmina Mitrici, Marin Lupanciuc, Andrei Chifu și Darius Zet.
Mihai Mănuțiu s-a aplecat asupra unei versiuni timpurii a piesei, care a precedat varianta jucată de 75 de ani pe toate scenele lumii, și optează pentru un final alternativ, inedit, în care Ionesco, pulverizând definitiv limbajul, demonstrează cu geniul ironiei sale caustice că dincolo de haosul gândirii există doar vidul absolut.
