
O inaugurare remarcabilă a avut loc recent pe calea ferată care leagă Curtici de Simeria, și anume tunelul Bătuța, aflat pe segmentul de rută feroviară Bârzava – Vărădia, căci în ritmul în care se desfășoară lucrările de investiții în România, darea în folosință a tunelului de 650 de metri – singurul contruit în ultimii opt ani – poate fi socotită o adevărată performanță.
Tunelul de la Bătuța, un pas remarcabil pentru Coridorul IV feroviar
Primele întârzieri au fost pricinuite de un proiect tehnic considerat slab, reproiectarea ducând la nu mai puțin de doi ani întârziere. Birocrația stufoasă pentru defrișările necesare au cauzat la rândul lor tergiversarea lucrărilor, iar firmele românești subcontractante reclamau că principalul antreprenor, Astaldi, întârzie plățile.
Abia în anul 2023 s-a reușit străpungerea tunelului iar pentru finalizarea lucrărilor a mai fost nevoie de încă un an și mai bine.Tunelul de la Bătuța se află pe Coridorul IV feroviar care se modernizează pentru a permite într-un viitor neprecizat circulația trenurilor cu viteze de până la 160 de kilometri la oră.
Primul tunel pentru confortul urșilor devine realitate
Progrese spectaculoase s-au făcut și pe lotul de autostradă Lugoj – Deva, unde s-a reușit străpungerea primului tunel, cu o lungime de 367,5 metri, pentru ca urșii să poată circula nestingheriți deasupra acestora în zona dintre Margina și Holdea.
Muncitorii au forat din ambele sensuri și terminarea străpungerii a fost marcată de o atmosferă de entuziasm general, căci au trecut 15 ani de când se discută despre acest proiect.
Pe acest tronson cu o lungime de 9,13 kilometri, sunt proiectate două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 kilometri și patru viaducte care totalizează doi kilometri, lucrările prevăzute pentru acest lot fiind realizate în proporție de aproape 30%. Terminarea acestui lot de autostradă, a cărui construcție este finanțată prin PNRR, este preconizată în anul 2026 și va permite circulația pe autostradă între Nădlac și Sibiu, parte a Coridorului IV Pan-European.
