Numărul românilor care fac cumpărături online a crescut semnificativ. 59% dintre cumpărătorii online afirmă că îşi urmăresc brandurile favorite pe reţelele de socializare; 41% au cumpărat produse folosind o tabletă, în comparaţie cu 28% în 2012, iar 43% au achiziţionat produse utilizând un smartphone, în comparaţie cu 30% în 2012. Bănățenii nu fac excepție de la trendul național despre care vorbesc specialiștii PwC. Lumea a descoperit că produsele achiziționate online sunt mai ieftine.
Studiul ”Achieving Total Retail: Consumer expectations driving the next retail business model” arată de ce comercianţii trebuie să dezvolte un nou model de afaceri.
Studiul, derulat pe 15.000 de cumpărători online din 15 ţări, arată o imagine similară la nivel global. Atât pentru români, cât și pentru străini, cumpărăturile făcute pe internet au devenit o parte tot mai importantă a comportamentului de consum.
“Consumatorii vor totul şi, dacă se poate, imediat, iar retailerii trebuie să găsească o modalitate de a le livra acest lucru într-un mod profitabil. Retailerii se văd nevoiţi să-şi transforme cu totul afacerea, şi nu doar să ofere mai multe canale de vânzare”, explică Mihaela Mitroi, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică de la PwC România.