Şi zici că faci parte din publicul cunoscător?

Şi zici că faci parte din publicul cunoscător?

0
DISTRIBUIȚI

zoltanvarga 22

Conform percepţiei generale, publicul care umblă la concertele din Timişoara e împărţit în două segmente mari şi late. Pe de o parte se află „marea masă“, categorie de oameni generic numită aşa de către cei care nu se identifică cu „mulţimea“. E vorba de cei care consumă pe pâine tot ce ne inundă în mass – media. Cei care plătesc 125 de lei să-l vadă pe Horia Brenciu la Sala Capitol, care fredonează imnul staţiunii Mamaia pentru că li se pare lor că e cool, care devorează concertele de la festivalurile Berii doar pentru că e un loc super – mişto de socializare. Cei care n-au preferinţe anume, merg „cu gaşca“ şi se distrează într-o zi pe dubstep, în alta la un concert heavy metal şi tot aşa, aţi prins ideea. „

Ceilalţi“ sunt „cunoscătorii“. Cel puţin aşa li se spune. Publicul „bun“, care include oamenii care ascultă anumite genuri de muzică dar nu s-ar amesteca defel în mulţime, cei care sunt informaţi asupra unui anumit curent muzical până în cele mai mici detalii. Şi ei se consideră evident „cool“. Nu contează pe ce „felie“ sunt, ideea e că nu gustă defel „comerţul“ şi promiscuitatea în care se scaldă tabăra adversă.


Mai nou, porţiuni semnificative din cele două tabere dau tot mai des nas în nas la evenimente. Nu mai e o surpriză să vezi un fan Metalica la un party cu DJ Check It Out din cel mai fiţos loc din oraş. Şi nici să vezi manelişti la ştiu şi eu care festival de jazz.  Evident, această omogenizare dă naştere la situaţii hilare, iar cei care nu se adaptează vremurilor actuale privesc cu consternare acest amestec între publicul „bun“ şi celălalt.

Problema cea mare este însă aceea că există o contaminare. De ambele părţi. „Civilii“ au început să descopere stiluri muzicale noi, iar „cunoscătorii“ au preluat obiceiuri din tabăra adversă. Drept urmare, sunt tot mai dese concertele din Timişoara la care lumea „cunoscătoare“ nu mai vine. Pentru că n-are bani, nu a ştiut despre eveniment sau pur şi simplu a uitat să-şi deplaseze fundul. Tot ei, absenţii „cunoscători“ deplâng starea jalnică a scenei muzicale timişorene. Pentru cei care n-au mai fost în ultimul deceniu la vreun concert în Timişoara le amintesc că un bilet de intrare mediu costă cam cât două beri savurate pe vreo terasă-n Unirii.

Şi tot pentru cunoscătorii care se bat cu cărămida-n piept visavis de sprijinirea valorilor locale, am un mic story. Trupa timişoreană Sebastian Spanache Trio a apelat recent la crowdfunding pentru finanţarea albumului lor de debut. E vorba de jazz, pentru cine nu ştie, domeniu în care există mulţi oameni „citiţi“ şi cunoscători. Băieţii sperau să strângă 5.000 de lei, oferindu-le donatorilor o sumedenie de beneficii. Au reuşit să strângă exact 175 lei. Pe scurt, nu vă mai bateţi cu cărămida-n piept şi nu care cumvă să vă luaţi de „ceilalţi“, publicul e unul singur.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.