Toţi şefii depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22...

Toţi şefii depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT UPDATE 10 Jigaria, Boloș şi Borza reținuți, alături de alți suspecți VIDEO și FOTO

6
DISTRIBUIȚI
percheziții politia transporturi feroviare depoul de locomotive din Timișoara
Percheziții la Poliția TF și la depoul de locomotive din Timișoara. Foto: Adrian Pîclișan

Operaţiune fără precedent a DIICOT în această dimineaţă   – poliţiştii Direcţiei Transporturi din IGPR, cei de la DGA, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş Jandarmeriei au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese pentru a-i reţine pe membrii grupării suspectate că de ani de zile fură combustibil.

Poliţiştii percheziţionează locuinţele tuturor celor care conduc Depoul de Locomotive Timişoara, în frunte cu directorul Cristian Jigaria. Printre suspecţi se află, de asemenea, liderul de sindicat Ioan Boloş, nu mai puţin de 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare. De asemenea, poliţiştii au descins la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată.

Ancheta a scos la iveală faptul că  gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu  o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou  de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului.  Prejudiciul estimat  până acum este de peste un milion de euro. Vom reveni cu amănunte.

UPDATE 1 Ofițerii Direcției Generale Anticorupție percheziționează în acest moment sediul Poliției Transporturi Feroviare din Gara de Nord din Timișoara. În paralel, aceștia au descins și locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină. Agentul avea rolul de a-i verifica pe cei care li se păreau suspecți celor din depoul de locomotive sau celor de la stația de combustibil ilegală aflată în apropiere.

UPDATE 2 În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

UPDATE 3 Suspecții sunt acuzați de constituire de grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave și complicitate la această infracțiune, fals intelectual și uz de fals.

UPDATE 4 Anchetatorii urmează să-i aducă pentru audieri, după ce le-au percheziționat locuințele, pe șeful depoului, Cristian Jigaria, pe adjunctul Alina Apostol, pe contabila șefă Florina Silaghi și pe gestionarul șef Gheorghe Borza, cel în biroul căruia s-a găsit suma importantă de bani. Liderul sindicatului Mecanicilor de Locomotivă Timișoara, Ioan Boloș, a fost ridicat de polițiști din București. De asemenea, există un mandat de aducere pentru Liviu Martin, patronul firmei în curtea căreia a fost descoperită instalația ilegală prin care se scotea motorina furată din rezervoarele depoului CFR.

Polițiștii au descoperit conducta care făcea legătura între rezervoare și stația de carburant ilegală.

UPDATE 5 Polițiștii au găsit în locuințele lui Gheorghe Borza, gestionarul șef al depoului CFR Timișoara, nu mai puțin de 150.000 de euro cash. Banii au fost descoperiți atât în locuința acestuia din Timișoara, cât și la o locuință din județ.

UPDATE 6 Șeful de depou deși avea obligația de a verifica zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracțională, în mod voit nu şi-a  îndeplinit aceste atribuții, conform DIICOT.

„De asemenea, o altă suspectă, adjunct al șefului de depou, responsabilă de exploatarea și întreținerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menționate cantitățile de motorină livrate și consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului și de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicați în activitatea infracțională. În raport de această fază a activității infracționale, un rol marcant în interiorul grupului infracțional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timișoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri și intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timișoara  în cazurile în care aceștia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii.

Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri și intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timișoara  în cazurile în care aceștia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină.  Totodată, în schimbul sprijinirii activității infracționale, suspectul  primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicat, sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcție de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul șefului de tură și a revizorului, a coordonat și planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârșiri sustragerilor.Prin natura funcției, suspectul lăsa să se înțeleagă atât mecanicilor de locomotive cât și membrilor din conducerea depoului că are influență asupra unor funcționari publici din cadrul Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători București”.

UPDATE 7 Liderul de sindicat Ioan Boloș a fost adus la audieri împreună cu Gheorghe Borza și directorul adjunct al depoului, Alina Apostol.


La coborârea din duba Poliției, Boloș a negat, cu un zâmbet larg, acuzațiile DIICOT că ar fi solicitat bani mecanicilor de locomotivă, afirmând că „singura posibilitate este că i-am reprezentat în toate cazurile că ăsta este statutul sindical. Menirea unui lider este să-şi reprezinte oamenii. Sub nicio formă. Absolut deloc. Nici nu ştiam. Furturile de motorină acestea trebuies dovedite. Nici eu nu le ştiam, aşa că… Bârfe, cum sunt şi aicea, sunt peste tot. La fel putem fi… Absolut (nevinovat, n.a.)”. Borza a refuzat să explice cei 150.000 euro găsiţi în locuinţele sale în timpul audierilor. Ancheta continuă, până la această oră fiind emise 15 ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore.

UPDATE 8 Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

ioan bolos lider de sindicat gheorghe borza
Ioan Boloș (stânga) și Gheorghe Borza. Foto: Adrian Pîclișan

UPDATE 9 Liderul de sindicat Ioan Boloș și gestionarul șef al depoului, Gheorghe Borza, au ieșit încătușați de la audieri și au fost duși în arest, fiind reținuți pentru 24 de ore. Mâine, aceștia vor fi prezentați în fața magistraților cu propunere de arestare preventivă. De asemenea, adjunctul Alina Apostol a fost și ea reținută.

UPDATE 10 Directorul depoului de locomotive Cristian Jigaria a fost printre ultimii dintre cei 25 de suspecţi care au părăsit sediul DIICOT în cătuşe.

 

6 COMENTARII

  1. Si cati semi boschetari erau prinsi si batuti in sectia de politie TF ca sa recunoasca presupuse furturi. Furturi realizate de politisitii TF impreuna cu angajatii CFR.

  2. Dupa acest „model” se fura in toata tara! De aceea s-au dus dracului transporturile feroviare! Si nu numai…In toate tarile dezvoltate ale lumii transporturile feroviare sunt „MOTORUL” economiei.
    La noi – hotii fac legea, sustinuti de baietii destepti! TREZITI-va romani! In 5 iunie constititia va pune din nou in mana PUTEREA!!! NU MAI VOTATI PUSCARIASII SI HOTII ! Copii lor sunt pe „cai mari”. Ai vostri – SLUGILE lor: umiliti si rupti in cur, sau bat pe la porti straine pentru o coaja de paine. Luati ATITUDINE! Nu mai dormiti in papuci! Vremea voastra trece, dar cu viitorul copiilor vostri cum ramane???

  3. Dle Bota articolul contine o serie intreaga de informatii care nu concorda cu realitatea:
    prejudiciul este estimat la sub 4 milioane lei
    in birou la Borza nu s-a gasit suma pe care o vehiculati ci mult mai mica
    interesant este ca procurorul de caz a cerut oamenilor sa recunoasca ceva ce nu li s-a nominalizat iar noua ca avocati ni s-a cerut sa semnam acte fara sa ni se dea posibilitatea sa citim acuzatiile si actele dosarului. Cum sa aperi in asemenea conditii oamenii.
    Pentru ca am refuzat sa ma conformez unui asemenea unui abuz procurorul m-a amenintat ca ma va piri in fata baroului (Si baroul o sa-mi faca ce-i face lui CSM-ul pentru acest abuz) sau maine va lua masuri impotriva mea.
    Cum poti considera ca acesta este un caz instrumentat normal? Indiferent cit de vinovat este un om tu ca procuror trebuie sa fii primul care te supui legii si respecti demnitatea oricarui om

  4. Se vede dupa fetele unora ca nu-si dau seama ce se intampla, probabil ori au furat in sensul ca si-au luat si ei 5-10 litrii de motorina acasa la final de saptamana, ceea ce sa fim seriosi nu ii chiar asa grav chiar daca tot furt ii, ori chiar nu au habar de ce se intampla si au fost bagati fortat in aceasta afacere, dar pe aia mai marii gen sefi se vede cum zambesc, ceea ce clar te duce cu gandul: ” dao naibii de treaba ca m-au prins dar oricum am pusi deoparte de ajuns cat sa ies linistit dupa 3 ani de la racoare, ca oricum tot fraierii ai mici pica” !!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.