Una dintre cele mai mari companii germane prezente în România, unde are trei fabrici şi 11.700 de angajaţi, a anunţat că intenţionează să-şi vândă afacerile, purtând deja discuţii cu potenţiali licitatori.
Producătorul german de piese auto Leoni caută potențiali cumpărători pentru divizia sa de fire și cabluri, pe care intenționează să o vândă pentru a-și consolida disponibiliul de lichidități, anunță Reuters.
Compania a trimis informații la începutul acestei luni, iar conducerea Leoni a purtat discuții informale cu potențiali ofertanți, au declarat surse apropiate, care au precizat că listarea diviziei, anunțată anterior, a fost amânat din cauza condițiilor de pe piață.
Leoni speră să trezească intersul unor companii precum Huber + Suhner, Prysmian, Adient sau Deren, dar și companiile de private equity ca Triton, Bain sau KKR.
Leoni trebuie să refinanțeze datorii de aproximativ 200 de milioane de euro anul viitor.
Leoni a anunțat la începutul acestei luni ia în calcul o listare sau vânzarea afacerii sale de soluții de fire și cabluri (WCS), care furnizează piese pentru industriile medicală, de automatizări industriale, de transporturi și auto.
În martie, Leoni și-a modificat ținta de profit din 2019, a anunțat reduceri de locuri de muncă, precum și demisia directorului financiar.
Leoni a intrat pe piața din România în anul 2000, unde are trei fabrici, la Arad, Bistrița și Pitești, dar și o serie de fabrici satelit în Beiuș, Luduș, Marghita și Bumbești-Jiu.
În anul 2016, a fost înființat primul Shared Service Center în Cluj-Napoca. Cu peste 17.000 de angajați, Leoni este unul dintre cei mai mari angajatori din România, arată site-ul companiei.