Simona Bejan, inspector școlar general adjunct al județului Timiș despre consumul de...

Simona Bejan, inspector școlar general adjunct al județului Timiș despre consumul de droguri în rândul elevilor: „s-au schimbat multe după pandemie”. Ce ar face dacă ar fi ministrul Educației pentru o zi

1
DISTRIBUIȚI

Inspector școlar general adjunct al județului Timiș, Simona Bejan, a vorbit la PRESSALERT LIVE despre problemele cu care se confruntă elevii. Printre acestea, abandonul școlar.

„Mă uitam în acest an la absolvenții de clasa a VIII-a. Acolo eram în anii precedenți destul de vulnerabili, în sensul că la sfârșitul anului nu se regăseau 200-300 de elevi. Începeau clasa a VIII-a un anumit număr și la sfârșit aveam mult mai puțini. Am observat că nu s-a mai întâmplat așa anul trecut, ci au absolvit 5.500 de elevi care s-au și prezentat la evaluarea națională. Deci a fost un număr foarte mic de abandon. De aceea spun că e important. în anii precedenți când eu știu a fost problema și în anii cu pandemia, n-a fost ușor pentru foarte mulți elevi din mediul rural de a avea device-uri, de a fi conectați permanent. Iar a fost o perioadă foarte grea de a reveni în mediul școlar. Eu zic că în ultimul an nu am văzut așa să fie creștere, ci din contră. Iar programul acesta cu masa sănătoasă implementat în județul Timiș, cred că este benefic pentru elevi și în mod special pentru cei din mediul rural și aceste zone defavorizate”, a spus Simona Bejan.

Învățământul se intersectează cu justiția în probleme cum ar fi violența în școli și consumul de droguri și traficul de droguri în zona școlilor.

„E un subiect care ne preocupă în ultimii ani. S-a schimbat și modificat legislația, sunt planuri, proiecte la nivel național, emise de Ministerul Educației, pe care noi trebuie să le implementăm la nivelul unităților de învățământ. În Timiș, în fiecare unitate există comisie care nu numai că-și fac niște planuri și încearcă să ia niște măsuri, ci e foarte important ca toți factorii să conlucreze pentru scăderea acestui fenomen. Am observat că multe s-au schimbat după acea perioadă de revenire la școală după pandemie, și acesta a fost un aspect care din păcate a apărut și l-am avut în vedere după acea perioadă, parcă atunci a fost vârful.


În ultimul an parcă s-a mai diminuat la nivelul județului nostru. Există acel Birou de Siguranță Școlară la nivelul județului, sunt numeroase instituții, proiecte, ONG-uri care încearcă. Fiecare unitate de învățământ are specificul ei. Sunt școli unde zilnic se lovesc, se hârjonesc, uneori sunt cazuri grave de violență. Cadrele didactice, conducerile unităților intervin până la un anumit punct, apoi solicită intervenție specializată pentru aceste cazuri, poliție, birou de siguranță școlară. Care sunt implicați, să știți că am văzut jandarmi, mașini în fiecare colț al orașului, în județ”, a precizat adjuncta de la ISJ Timiș.

Întrebată de moderatorul Dragoș Boța care sunt primele trei lucruri pe care le-ar face dacă ar fi pentru o zi ministrul Educației, Simona Bejan as spus că „în primul rând este nevoie de o diagnoză foarte clară a sistemului, nu neapărat pe rezultate. Sunt foarte multe lucruri la care mi-aș dori să putem interveni. Îmi doresc o legislație foarte clară și consecventă, pe termen lung. Nu mi-aș dori să se tot schimbe. Aș actualiza legislația. Avem nevoie de predictibilitate. Flexibilitatea ar fi o altă necesitate. Nu cred că ar trebui să avem un curriculum atât de rigid. Să dăm posibilitatea comunității, interesului elevului, de a alege. De exemplu, la liceu, ar fi foarte util să fie anumite materii pentru cultură generală, iar apoi ar trebui să vedem ce competențe, ce valori și ce își doresc acei elevi, și să urmeze acea rută. Aș mai lucra pe partea de resursă umană, cu niște programe adaptate, și la o anumită perioadă să fie o actualizare a comunicarii, a informațiilor”.

1 COMENTARIU

  1. Doamna inspector, dumneavoastră aveți măcar habar ce ” lături ” se servesc copiilor cu aceasta masă ” sănătoasă ” ? Dar nu din spusele colegilor dumneavoastră, directorii care nu vor spune niciodată adevărul să nu supere primarii care i au așezat pe funcții și implicit pe dumneavoastră care le sunteți șef , ci direct de la părinții elevilor , de la elevi , dar nu atunci când sunt chestionați cu nume și prenume pe hârtie în fața dirigintilor , ca la pușcărie! De ce nu mergeti să mâncați dumneavoastră ? dar nu pe anunțate ca de obicei , să vă facă meniu special , de ce nu întrebați personal elevii fără chestionare semnate sau selectate , ci pur și simplu pe o foaie de hârtie nesemnata , adunați tot și veți avea mari surprize ! Ca orice în această țară, e minciună și prefăcătorie! Voi va faceți ca oferiți, copiii primesc lături, după care directorii chestioneaza ca la pușcărie, selectează ce le place și la rândul lor comunica totul la superlativ ! Ca doar de aceea sunt în funcție, să aducă laude și elogii celor care i au numit !!! În România povestea împăratului cu haine de aur este atât de reală!! Sau nici aia nu o cunoașteți nu i așa?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.