
La sfârșitul anului care tocmai s-a încheiat, fundația Art Encounters a făcut un bilanț al evenimentelor pe care le-a organizat de-a lungul acestuia, oferind celor peste 10.000 de vizitatori evenimente artistice diverse.
Pentru Art Encounters, anul 2024 a însemnat organizarea a cinci expoziții și opt evenimente dedicate acestora, peste 30 de tururi ghidate, peste 200 de apariții în presa națională și internațională, o școală curatorială de toamnă cu reputație internațională și cinci burse pentru cinci artiști români, menite să susțină arta contemporană.
O primă expoziție a fost „Lecții de grădinărit. 10 percepte pentru o grădină organică”, curatoriată de Ami Barak, care a reunit zece artiști interesați să încurajeze viața naturală, urmată de expoziția lui Marius Bercea „This Side of Paradise”, despre teme ale lumii contemporane, al cărei curator a fost Diana Marincu. Expoziția Mimosei Echard, „Sporal”, curatoriată de Ami Barak, a fost o continuare a cercetărilor artistei potrivit cărora myxomicetele, organisme unicelulare care se află la intersecția regnurilor animal, vegetal și al ciupercilor, ar putea fi înzestrate cu o formă de memorie și a avut la bază primul său joc video, realizat în colaborare cu Andréa Sardin și Aodhan Madden, care prezintă cavitățile unui organism în perpetuă transformare, inspirat de ciclul de viață al myxomicetelor. „Meandre fără ocolișuri” a fost expoziția artistului croat Julije Knifer, organizată la aniversarea unui centenar de la nașterea acestuia, bazată pe ideea că râul care șerpuiește este un motiv străvechi văzut ca un simbol al fluxului etern al vieții, care a devenit pentru Knifer cheia unei lumi atemporale și o modalitate de a crea lucrări care se depășesc pe ele însele, iar „DesFacerea Lumii”, o instalație video semnată de Anca Benera și Arnold Estefán a adus în prim plan probleme ecologice care i-au preocupat pe artiști în ultimii ani.
Au mai avut loc întâlniri cu artiștii, un curs de introducere în arta contemporană, lecturi, ateliere și un laborator de fotografie, o școală curatorială de toamnă ajunsă la a VI-a ediție și un program cultural care a deschis calea spre Bienala Art Encounters 2025, și au fost editate publicațiile „If a Story Is Present: An Attempt to Decentralize Knowledge” de Yane Calovski și Hristina Ivanoska, „Victor Brauner – Invenții și Magie” și „Constantin Brâncuși – Surse Românești și Perspective Universale”.




