Visit Timișoara a finalizat prima etapă a procesului de elaborare a strategiei...

Visit Timișoara a finalizat prima etapă a procesului de elaborare a strategiei de turism a orașului. Ce arată rezultatele cercetării

0
DISTRIBUIȚI

Organizația de promovare Visit Timișoara a încheiat prima etapă din procesul de elaborare a strategiei de turism pentru oraș, realizată în parteneriat cu echipa internațională de la Toposophy. Etapa inițială a fost dedicată cercetării și analizei, cu scopul de a înțelege poziționarea actuală a orașului ca destinație turistică și de a identifica direcțiile de dezvoltare cu cel mai mare potențial.

Această fază a inclus două direcții majore de cercetare: interviuri calitative cu 20 de actori relevanți din administrație, cultură, turism și comunitate, realizate în luna aprilie și un sondaj de opinie în rândul locuitorilor, desfășurat în luna mai.

Rezultatele arată o percepție pozitivă asupra orașului. 59,9% dintre timișoreni consideră Timișoara „inclusivă, multiculturală și tolerantă”, 52,9% o percep ca „sigură”, iar 51,4% o văd drept „primitoare, vibrantă și prietenoasă”. În plus, 71,8% dintre respondenți evaluează pozitiv sau foarte pozitiv impactul turismului după titlul de Capitală Europeană a Culturii.

Interviurile au scos în evidență punctele forte ale orașului, precum patrimoniul său arhitectural, caracterul multicultural și atmosfera prietenoasă.


În același timp, au fost semnalate riscurile dezvoltării accelerate și nevoia unei abordări sustenabile, care să evite soluțiile grăbite.

„Ne-a impresionat deschiderea locuitorilor și calitatea feedback-ului primit. Timișoara se află în topul orașelor în care am lucrat în ceea ce privește implicarea comunității”, a declarat Barry Rogers, director Toposophy.

Un aspect esențial semnalat de comunitate este necesitatea extinderii atenției dincolo de centrul orașului, către cartierele Iosefin și Fabric, precum și valorificarea patrimoniului industrial și natural – precum Canalul Bega, Pădurea Verde, Muzeul Apei sau centrala hidroelectrică.

De asemenea, timișorenii cer investiții în promovare, infrastructură și accesibilitate, pentru a susține un turism incluziv și sustenabil.

„Este pentru prima dată când Timișoara își conturează o strategie dedicată turismului. Vom continua acest demers în această vară cu etapa de finalizare a strategiei și definirea direcțiilor de acțiune. Urmează și dezvoltarea identității de brand a destinației”, a declarat Laura Boldovici, director Visit Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.