Ministerul Transporturilor: „Nu pierdem niciun ban din PNRR!”. Ce se întâmplă cu...

Ministerul Transporturilor: „Nu pierdem niciun ban din PNRR!”. Ce se întâmplă cu proiectele din vestul țării

0
DISTRIBUIȚI

Foto: arhivă

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii susține că România nu pierde niciun euro din PNRR destinat sectorului transporturilor, cu toate că recunoaște în același timp existența proiectelor excluse parțial sau total, precum trei loturi din linia feroviară Arad-Caransebeș. Acestea ar urma să fie finanțate din programul Transport 2021-2027 sau alte surse.

„În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat. Mai mult, ajustările financiare necesare – determinate de creșterile de prețuri la materialele de construcție, energie și carburant – vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 64/2022”, se arată în comunicatul MTI.

Proiectele care rămân finanțate 100% din PNRR în zona de vest a țării sunt: Autostrada Lugoj – Deva (A1), secțiunile D și E (tunelurile de la Margina – Holdea); respectiv un lot din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș (Lugoj – Timișoara).

„În privința proiectelor care au fost excluse parțial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită.


Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuție”, se mai arată în comunicat.

Aici intră loturile 1, 3 și 4 din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș. Acesta se află printre proiectele continuate și duse la bun sfârșit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană, susțin autoritățile. „Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanțare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate și continuitate în investițiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanțări din bugetul național”, a spus Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban.

”Ministerul reiterează că modificările privind finanțarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor. Schimbările sunt cauzate de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziții (JOUE) și cel național (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate”, mai informează MTI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.