Timișoara va avea două muzee noi, unul pentru copii și unul în...

Timișoara va avea două muzee noi, unul pentru copii și unul în memoria lui Johnny Weissmüller

0
DISTRIBUIȚI

Consilierii locali au aprobat în sedința de astăzi, 22 iulie, amenajarea a două noi muzee: Muzeul Interactiv pentru Copii și un spațiu expozițional dedicat legendarului Johnny Weissmüller și istoriei comunității din Freidorf. Ambele spații aduc o viziune contemporană asupra modului în care cultura și orașul se întâlnesc și vor fi locuri vii de învățare, explorare și implicare comunitară.

„Timișoara are nevoie de muzee noi, amenajate după concepte moderne, în care publicul este în centrul experienței. Cele două inițiative fac parte din strategia noastră de a pune în valoare spații și teme ale orașului în care comunitatea – și în special copiii – să se conecteze cu orașul într-un mod creativ și participativ. Estimăm că anul viitor vom putea primi vizitatori în cele două spații”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Muzeul Interactiv pentru Copii va avea ca scop principal stimularea învățării prin joc, descoperire și imaginație.


Tema principală, „Orașul”, va fi ilustrată prin instalații și activități care îi vor ajuta pe copii să înțeleagă modul în care funcționează o comunitate urbană și ce responsabilități are fiecare locuitor. În prima etapă, muzeul va fi găzduit temporar în spațiile Bastionului Maria Theresia, unde vor fi testate ideile și activitățile împreună cu membrii comunității locale.

Cel de-al doilea proiect aduce un omagiu unei personalități emblematice originare din Timișoara – Johnny Weissmüller, multiplu campion olimpic la înot și faimos interpret al personajului Tarzan. Noul spațiu expozițional va fi amenajat în fostul cinematograf Johnny din cartierul Freidorf, care va fi transformat într-un centru cultural și de cartier. Tot acolo va exista și o expoziție dedicată istoriei Freidorfului și a comunităților sale.

În faza inițială, care presupune dezvoltarea conceptelor și a unor amenajări-pilot, Primăria va aloca un buget de 300.000 de lei. La această sumă se vor adăuga contribuții din partea sectorului privat. Implementarea ambelor inițiative va fi realizată de asociația Visit Timișoara, care are rolul de a promova orașul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.