INTERVIU Iulia Moisi, organizatoarea Gărâna Folk: „Nu ne-am dorit niciodată să facem...

INTERVIU Iulia Moisi, organizatoarea Gărâna Folk: „Nu ne-am dorit niciodată să facem festivalul pentru câștig”

0
DISTRIBUIȚI
Foto: Gabriela Ionașcu, Photo Bites Studio

Cea de-a 18-a ediție Gărâna Folk, eveniment care a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute în Poiana Lupului din Gărâna, a avut parte de un succes deosebit . Evenimentul a fost organizat de Asociația Artmotion și Lupo Touring, proiectul cultural fiind finanțat de Consiliul Județean Caraș-Severin. Asociația Art Motion – din care fac parte Dragoș Crăciun, Dorian Sebeșan, Mihai Zănescu și Iulia Moisi – a organizat în premieră un eveniment de asemenea anvergură. În cele ce urmează am realizat un interviu cu Iulia Moisi, care ne-a dezvăluit câteva din provocările organizării unui asemenea eveniment.

  • Ediția din acest an a Gărâna Folk a fost organizată pentru prima oară de către Art Motion. Cum v-a venit această idee?

Gărâna Folk a avut doi ani de pauză, în 2022 și 2023. Jumătate din armata noastră de la Artmotion care cuprinde patru oameni – adică doi dintre noi – am venit la festivalul de folk timp de aproape 10 ani, an de an. Când am văzut că nu s-a întâmplat și în al doilea an, a răsărit un pitic. Și ne-am gândit….Cum ar fi să vedem dacă l-am putea face noi? Am luat legătura cu Rudi și Lore de la restaurantul La Scena și i-am întrebat dacă ar vrea să ne introducă în familia folkului din Poiana Lupului. Au fost deschiși la această idee… și… s-a întâmplat. Am organizat prima ediție.

  • Ce experiență ați avut în organizarea de spectacole? La nivelul ăsta?

Niciuna, la acest nivel. Doi dintre noi, Dragoș și Dorian au făcut parte din echipa de organizare a unor congrese de stomatologie. Fiecare dintre noi a avut experiență într-un fel sau altul în organizarea de evenimente, dar nu în măsura asta. Am fost voluntari, am fost coordonatori de diferite activități sau de evenimente mult mai mici. Nimic de anvergura asta. Am reușit cu mult ajutor din exterior. De la FITT – Fundația Județeană pentru Tineret din Timișoara, care ne-au dat multe sfaturi. De la Rudi și Lore care au organizat festivalul timp de 17 ediții.

  • Nu au fost oameni care v-au spus, nu vă băgați în așa ceva, că o să vă prindeți urechile?

Au fost oameni care ne-au întrebat de ce ne-am băgat în asta. De ce ne-am legat la cap? Și le-am răspuns. Pentru că Gărâna Folk a fost un loc special pentru noi. Cred că cel mai bun răspuns la întrebarea de ce ne-am băgat în asta este…din dragoste pentru folk. Asta e, Nu avem un alt motiv.

  • Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați avut în organizarea festivalului?

Noi toți suntem în servicii full-time. Lucrăm fiecare în domeniul lui.Iar totul a fost făcut pe lângă, fără niciun fel de remunerație pentru noi. Cel mai dificil a fost cel mai dificil a fost să balansăm între job și organizare.

  • Cum a fost interacțiunea cu artiștii pe care i-ați adus?

Foarte frumoasă. Au fost foarte deschiși către noi, au fost încântați de faptul că Gărâna revine în forță.


În 2024 s-a organizat o zi de folk, tot în colaborare cu Lupo Touring, unde noi am fost mai mult spiriduși, ajutători. Am învățat ce se întâmplă, cum se întâmplă, unde-i una, unde-i cealaltă, iar anul ăsta ne-am simțit destul de curajoși să preluăm toate aspectele organizatorice. Iar artiștii au fost încântați. A fost o bucurie pentru ei să se reîntoarcă la Gărâna.

Echipa Art Motion. Foto: Gabriela Ionașcu, Photo Bites Studio
  • Înaintea ediției din acest an… care au fost așteptările voastre?

Și noi și artiștii am fost cu toții surprinși de răspunsul publicului. Ne-au fost depășite toate așteptările. Noi ne gândeam să avem 300 de oameni pe zi, eventual 500 într-o zi reușită. 750 de oameni era un gând departe de noi, ni se părea ceva extraordinar. Iar faptul că în primz zi de festival, cea de vineri, am avut peste o mie de oameni… că ne-a ne-a surprins este puțin spus. Nu ne-a venit să credem. Artiștii au fost în extaz și au spus că a fost o seară excepțională. Și așa s-a simțit din toate părțile. Deci din punctul ăsta de vedere ne-au fost depășite cu mult și cele mai înalte așteptări.

  • Cine v-a ajutat la ediția din acest an?

Am avut voluntari, mulți dintre ei sunt prietenii noștri. Nu știam exact la ce să ne așteptăm, nu știam care va fi anvergura evenimentului. Prietenii noștri care ne-au auzit povestind în stânga și în dreapta, despre lucrurile bune și despre lucrurile provocatoare care au ținut de organizare…ne-au oferit timpul și energia lor. Ar fi fost imposibil să livrăm ceea ce am livrat fără voluntari și fără stafful de la restaurantul La Scena, care au lucrat pe brânci, de dimineața până noaptea. Voluntarii noștri au fost de departe cea mai valoroasă resursă în organizarea acestor trei zile.

  • Gărâna Folk din acest an a avut și o latură caritabilă. Cum v-a venit această idee?

Pentru noi ca și ONG, aspectul de caritate a fost foarte important de la început. Nu ne-am dorit niciodată să facem festivalul de folk pentru câștig . A fost făcut din suflet pentru dragostea de muzică. La fel l-am pornit și noi și am considerat că, din momentul în ce nouă festivalul ne-a dat atât de multe pe partea umană și pe partea de comunitate, e firesc să dăm înapoi. Așa că am făcut un parteneriat cu Spitalul de Copii lui Țurcanu din Timișoara și le donăm o parte din fiecare bilet achiziționat. La locație au avut loc fel de fel de activități de strângeri de fonduri.

  • Parteneriatul acesta cu Spitalul de Copii l-ați inițiat la Timișoara?

Așa este. Am avut niște mici prevenimente ca să ne pregătim un pic pentru ceea ce s-a întâmplat la Gărâna și ca să vedem dacă, într-adevăr, putem să livrăm în zona asta.

  • Care este următorul eveniment pe care îl veți organiza?

Vom sprijini cea de-a doua ediție a Folk/Rock Revolution, care va avea loc în 20 și 21 septembrie la Casa Tineretului din Timișoara. Evenimentul este organizat de Hazard Audio Records și Fundația Județeană pentru Tineret Timiș. Mai departe… rămâne de văzut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.