
Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT), a anunțat că pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate digitală: certificate fiscale generate automat, disponibile online, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.
Documentele pot fi obținute rapid, în format electronic, prin intermediul aplicației informatice DFMT.
Printre situațiile pentru care certificatul fiscal se eliberează automat se numără:
- Credit ipotecar, relații cu băncile;
- Contracte de închiriere;
- Burse școlare, ajutor social;
- Solicitări pentru instanțe, ambasade sau obținerea cetățeniei;
- Participare la licitații, obținerea de avize;
- Cesiune părți sociale, dizolvare sau radiere societăți comerciale.
Totodată, contribuabilii pot primi certificate fiscale generate automat pentru instituții precum ANAF, Administrația Fondului de Mediu (ex.
panouri fotovoltaice), Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla, precum și pentru accesarea de fonduri europene sau schema de minimis.
Pentru operațiunile ce necesită verificări suplimentare, precum vânzarea de bunuri sau cedarea contractelor de leasing, certificatele fiscale vor fi eliberate în continuare prin procesul clasic, după analiza efectuată de către personalul DFMT.
Pentru a accesa serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de utilizator (user și parolă). Acesta se poate obține prin depunerea unei cereri tip, fie pe site-ul DFMT, fie la sediul Direcției Fiscale, str. Aristide Demetriade nr. 1.