
Lucrările la tunelurile de pe autostrada A1, Margina-Holdea, avansează rapid. Echipele de constructori de la UMB și Euro Asfalt lucrează de zor pentru a finaliza cele două tuneluri, esențiale pentru conectarea autostrăzii.
Metode de construcție inovatoare
Pentru realizarea tunelurilor se folosesc două metode inovatoare, adaptate specificului fiecărei porțiuni:
- Tunelul scurt: Ambele galerii ale primului tunel sunt construite exclusiv prin forare, o tehnică cunoscută sub numele de ”noua metodă austriacă NATM”. Aceasta presupune avansarea treptată, prin forare, susținând permanent structura tunelului.
- Tunelul lung: Pentru cel de-al doilea tunel, cu o lungime de aproape 2 kilometri, se combină forarea cu metoda ”cut and cover”. Această tehnică presupune realizarea tunelului în săpătură deschisă, sub o placă de beton, după care se excavează materialul de sub aceasta și se realizează structura interioară a tunelului. Această abordare hibridă permite o execuție mai rapidă și mai sigură în anumite zone.
Stadiul actual al lucrărilor
Potrivit datelor furnizate de DRDP Timișoara, constructorii au înregistrat progrese notabile:
- Tunelul 1: Prima galerie a fost deja străpunsă la finalul lunii iulie, iar în prezent se lucrează la structura de rezistență. La a doua galerie s-au forat deja peste 220 de metri, urmând ca străpungerea să fie finalizată în această toamnă.
- Tunelul 2: Pe sectorul „cut and cover”, se lucrează la realizarea ecranelor de piloți și la placa de deasupra. În același timp, a început forarea tunelului dinspre zona „cut and cover”. De asemenea, portalul primei ieșiri din tunel, cu o lungime de 234 de metri, a fost finalizat, iar lucrările de excavare sunt în plină desfășurare.
Pe lângă lucrările la tuneluri, antreprenorul continuă să lucreze și la alte elemente ale autostrăzii, incluzând terasamente, sisteme de scurgere a apei, podețe și pasaje peste văi și linii de cale ferată.
Finalizarea acestor tuneluri va permite șoferilor care intră în țară pe A1 pe la Nădlac să circule neîntrerupt pe aproximativ 400 de kilometri de autostradă spre centrul țării, până după Sibiu.

















