
După mai bine de 15 ani de la ultima achiziție de acest fel, Timișoara a pus astăzi în circulație primele troleibuze Bozankaya din noua generație de vehicule destinate transportului public electric. Primele cinci unități au pornit pe trasee în cursul dimineții, în timp ce alte nouă se află în depou și urmează să fie pregătite pentru exploatare. În total, municipalitatea va primi 33 de troleibuze – opt unități de dimensiuni mai reduse și 25 articulate – achiziționate printr-un proiect european finanțat din fonduri PNRR.
Ceremonia de punere în circulație a avut loc în prezența angajaților Societății de Transport Public Timișoara (STPT), a directorului instituției, Florin Petolea, a primarului Dominic Fritz, precum și a celor doi viceprimari, Paula Romocean și Ruben Lațcău.
Reprezentanții administrației locale au subliniat că introducerea acestor troleibuze reprezintă un moment important în procesul de modernizare a infrastructurii de mobilitate urbană.
Noile vehicule sunt dotate cu sisteme moderne ITS, care permit monitorizarea în timp real și integrarea cu aplicațiile de navigație, rampe pentru persoanele cu dizabilități, validatoare de ultimă generație și zece camere video pentru creșterea siguranței.
Acestea au tracțiune complet electrică și o autonomie de aproximativ 140 de kilometri, ceea ce le permite să circule și în zone unde infrastructura de fir nu este continuă.
Directorul STPT, Florin Petolea, a reamintit și contextul istoric al introducerii troleibuzelor în Timișoara, menționând că în urmă cu 83 de ani, în 1942, au circulat primele firobuze Fiat Marelli. El a precizat că, odată ce întregul lot va fi recepționat, actuala flotă de troleibuze va fi în mare parte înlocuită, urmând să rămână în circulație doar câteva vehicule mai vechi, ca rezervă. Petolea a anunțat, de asemenea, că intenționează să crească frecvența mijloacelor de transport pe mai multe trasee. Un prim exemplu este linia 16, unde deja a fost introdusă o garnitură suplimentară. În paralel, este în desfășurare o licitație pentru încă zece troleibuze, care ar urma să completeze flota în următorii ani.
La puțin timp după intrarea în serviciu, unul dintre noile troleibuze a înregistrat o problemă tehnică: după două stații parcurse, în bord a apărut o eroare la ușa a treia. Echipa de mentenanță STPT a intervenit.





