„Magistrala Verde” de pe Calea Șagului a primit undă verde în Consiliul...

„Magistrala Verde” de pe Calea Șagului a primit undă verde în Consiliul Local Timișoara

0
DISTRIBUIȚI
Foto: Arhivă

Consiliul Local Timișoara a aprobat proiectul de hotărâre privind documentația tehnico-economică, faza proiect tehnic (PT), și indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție „Coridor de Mobilitate – Magistrala Verde” pe tronsonul bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului.

Proiectul face parte din strategia administrației locale de dezvoltare a mobilității urbane și de prioritizare a transportului public, urmând să fie depus spre finanțare, în principal din fonduri europene. Investiția vizează reconfigurarea profilului stradal pentru a include benzi dedicate transportului public, spații verzi și îmbunătățirea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști.

În timpul dezbaterilor, consilierul local PNL Dan Diaconu, a atras atenția asupra unor aspecte care țin de implementarea proiectului, printre care pierderea a 411 locuri de parcare și necesitatea identificării rapide a unor soluții alternative pentru compensarea acestora.


De asemenea, acesta a semnalat riscul blocajelor de trafic în zona de sud a orașului, în contextul suprapunerii mai multor șantiere majore de infrastructură.

Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a declarat că, deși proiectul este unul solid din punctul de vedere al conceptului de mobilitate urbană, aplicarea sa presupune un echilibru între nevoi diferite, precum spațiile verzi, parcările, benzile dedicate transportului public și traficul auto. Potrivit acestuia, municipalitatea a început identificarea unor zone de garaje de pe Calea Șagului ce urmează a fi transformate în parcări, pentru a compensa o parte din locurile pierdute.

Banda dedicată transportului public va fi continuă pe aproape întregul traseu, cu o singură excepție în zona Parcului Calea Șagului, unde profilul stradal nu permite reducerea benzilor auto existente. Pe restul tronsonului, capacitatea de trafic auto va fi menținută, iar banda de autobuz va fi realizată suplimentar.

Referitor la calendarul de execuție, administrația locală a precizat că implementarea proiectului este condiționată de termenele impuse de finanțarea europeană. Valoarea totală a investițiilor majore aflate în derulare sau în pregătire în zona de sud-vest a orașului – inclusiv Podul Solventul, Magistrala Verde, regenerarea urbană din zona Sinaia și Podul Muncii – se ridică la aproximativ 500 de milioane de lei, o parte dintre contractele de finanțare fiind deja semnate. Reprezentanții Primăriei Timișoara au subliniat că, deși lucrările vor genera disconfort temporar și presiune asupra traficului într-o zonă intens circulată, acestea sunt considerate necesare pentru modernizarea infrastructurii urbane și dezvoltarea durabilă a orașului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.