Primarul Nicolae Robu a făcut astăzi câteva clarificări legate de transportul în comun și de problema cu parcarea pe perioada lucrărilor la centrul istoric. După ce săptămâna trecută anunţa că ar fi vrut să ofere transport public gratuit timişorenilor pentru luna decembrie, însă plenul a fost anulat, primarul Nicolae Robu îi încurajează acum pe timişoreni să îşi facă abonamente RATT pentru luna în curs. Motivul e unul simplu. Situaţia gratuităţii transportului în comun va fi supusă la vot în plenul din 10 decembrie. Dacă aleşii locali vor decide să aprobe propunerea primarului, abonamentele timişorenilor vor fi valabile pentru o altă lună.
Spre exemplu, dacă transportul în comun va fi gratuit şi în luna ianuarie, atunci abonamentele vor fi valide pentru luna februarie. Şi problema Timpark va fi tranşată în curând. Edilul şef a menţionat că a dat în lucru elaborarea unei soluţii pentru şoferii care au achiziţionat abonamente pentru zona Roșie, acum închisă pentru lucrările din centrul istoric. Robu spune că fie oamenii vor putea parca şi în alte zone, fie vor primi banii înapoi. O altă veste bună oferită de edil tot legat de transport este faptul că la Timişoara va sosi un nou autobuz electric, pe care RATT îl va putea testa gratuit. Vă reamintim că recent o companie din Bucureşti a furnizat un autobuz eco RATT în premieră pe ţară, pentru ca acesta să fie testat gratuit vreme de 30 de zile. Robu a anunţat că se bucură că la aflarea premierea de la Timişoara şi alţi producători au dorit ca produsele lor să fie testate la Timişoara.
Stimate domnule primar,
Prof.univ.dr.ing.Nicolae Robu
Am ramas stupefiat cand am citit pe site-ul RATT, conditiile de selectie impuse de catre Consiliul de Administratie, pentru depunerea candidaturii pentru concursul de director general.
Citind conditiile impuse pentru a putea participa la acest concurs, am constatat ca unele sunt puerile, iar altele par impuse … cu dedicatie.
Nu pot intelege cum de in anul 2013, e posibil ca postul de director general al RATT sa poata fi ocupat de o persoana care cunoaşte doar limba româna scris şi vorbit.
Nu pot sa cred ca dumneavoastra veti putea accepta un director, la o regie subordonata Primariei Municipiului Timisoara, care sa nu cunoasca la perfectie cel putin o limba de circulatie mondiala (engleza, germana, franceza, chineza sau chiar rusa), acum cand Timisoara candideaza la titlul de oras european.
Mai jos am sa enumar cateva dintre conditiile impuse, care mie personal, imi par a fi restrictive si chiar ridicole:
• Este jenanta restrictia care se aplica la studii, solicitandu-se “studii superioare tehnice şi juridice sau economice sau de administratie…”. Dumneavoastra ca profesor eminent la o facultate tehnica de prestigiu, consider ca nu puteti accepta ca, un absolvent care a terminat de exemplu o sectie a facultatii de electrotehnica, sa fie obligat sa termine si facultatea de drept, pentru a putea ocupa acest post, mai ales cand aceasta e o conditie indeplinita de domnul Goia Ioan.
• E jenanta restrictia de minim 13 ani de experienţă în managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al R.A.T. Timişoara (transporturi urbane de călători), inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat în cel puţin un exerciţiu financiar încheiat cu profit. Consider ca o perioada de 5-10 ani ar fi suficienta, permitand participarea la concurs si a persoanelor care inca nu au implinit 50 de ani.
• Nu inteleg de ce se restrictioneaza participarea la concurs a persoanelor care nu au absolvit cursuri postuniversitare de perfecţionare de minim 1 an în domeniul managementului si nu au studii doctorale si participare la programe de specializare pentru ocupaţia de manager de proiect în vederea accesării de fonduri europene dovedite cu certificat de absolvire eliberat de Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Dupa cunostiintele mele, in momentul de fata multi dintre directorii generali la societatile comerciale subordonate de asemenea Consiliului Local al Municipiului Timisoara, cat si directori din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, nu indeplinesc aceste conditii restrictive. Cel mai jenant lucru este ca, toate aceste conditii sunt indeplinite de domnul Goia Ioan si se observa ca, toate aceste conditii restrictionare au fost puse pentru a nu exista la concurs decat un singur candidat.
• E jenanta, restrictiva si aberanta conditia – vechime în funcţii de conducere ca director în regii autonome sau societăţi comerciale cu profil transporturi urbane de călători de minim 9 ani, in conditiile in care domnul Goia Ioan indeplineste aceste conditii.
In speranta ca observatiile mele vor fi analizate, sper ca dumneavoastra sa faceti modificarile necesare, pentru ca acest concurs sa permita participarea tuturor specialistilor care doresc sa readuca transportul local de calatori pe pozitia lasata de pionierii acestei activitati.
29.11.2013