La şantierul Michelangelo lucrările au început în martie 2013. În prima etapă, traficul peste pod a fost deschis parţial în decembrie anul trecut. Conform proiectului, lucrările trebuie finalizate în 2014. Autorităţile susţin că până la finalul anului pasajul va fi complet funcţional.
Pasajul de la Michelangelo este cel mai mare proiect de infrastructură din Timişoara. Valoarea lucrărilor se ridică la 50 de milioane de lei, mare parte obţinuţi printr-un proiect european.
Constructorii implicaţi în proiect sunt antreprenori locali care au înţeles că aportul lor este esenţial în rezolvarea unui obiectiv de infrastructură de o importanţă majoră şi că trebuie să privească misiunea lor ca pe una de gradul zero.
„Dacă îţi pasă de tine, îţi pasă şi de locul în care trăieşti şi implicit intri în rezonanţă cu nevoile pe care le are acesta. Deşi unii ar putea spune că e vorba de vanitate, ca antreprenor am ales să fiu subiectiv când vine vorba de problemele oraşului meu. Pasajul Michelangelo este un proiect important pentru comunitate, pentru dezvoltarea şi modernizarea Timişoarei. Fără să cântărim efortul, am spus DA, ne-am implicat şi am direcţionat toate resursele necesare în realizarea acestui obiectiv. Pe lângă angajamente şi termene limită, în acest caz este vorba şi de curaj, apoi de mândrie locală, de mulţumire şi, în final, de apreciere”, a declarat Horaţiu Rada, manager general C.E.I.
Societatea Cons Electrificarea Instal are de dus la bun sfârşit toate lucrările din proiect care prevăd: reţeaua netcity, iluminatul, reţeaua de troleibuz, devierile de reţele electrice, evacuarea şi transportul pământului, eliminarea apei de sub pasaj, turnarea hidroizolaţiilor, placarea pereţilor, etanşarea rosturilor, lucrările de vopsire şi cosmetizare interioară şi exterioară a pasajului.
De asemenea, C.E.I. este responsabilă cu lucrările la sistemul de iluminat din pasaj. În acest caz vorbim despre cel mai modern şi inteligent sistem de comandă care există la ora actuală în lume, programat electronic printr-un soft care se actualizează în funcţie de ora la care răsare şi/sau apune soarele, de schimbarea orei vara sau iarna sau de condiţiile meteorologice. Tocmai pentru că este de ultimă generaţie, sistemul poate fi programat şi automat, după cum decid cei care coordonează şi monitorizează traficul.
În acest moment, pentru etapa finală a proiectului, lucrările se desfăşoară conform graficului, fără întârzieri şi în linie dreaptă spre finish.
„În stil constructiv, cu maximă deschidere, am primit sprijin şi supraveghere permanentă de la autorităţile locale. Din punctul meu de vedere pasajul Michelangelo a fost o lucrare bine gestionată şi coordonată şi cu siguranţă o să devină un reper pe viitor, ca proiect de infrastructură de referinţă”, a mai spus Horaţiu Rada.