Simona Neumann a explicat la PRESSALERT LIVE schimbarea conceptului de candidatură pentru...

Simona Neumann a explicat la PRESSALERT LIVE schimbarea conceptului de candidatură pentru Timișoara – Capitală Culturală Europeană. Ce a spus despre controversata „campanie a flotărilor” VIDEO

1
DISTRIBUIȚI

simona neumann (1)

Simona Neumann, directorul executiv al Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană (ATCCE), a vorbit azi la PRESSALERT LIVE despre conceptul ales recent pentru dosarul de candidatură la titlul dorit în anul 2021. Astfel, după variantele Channel of Culture și Revolutionary TM, Orașul de pe Bega va miza pe sloganul „Shine your light – light up your city!” pentru termenul stabilit în 10 octombrie.

„Am ajuns la finalizarea conceptului cu care intrăm în această cursă, varianta «Shine your light – light up your city!» – în transpunere: Luminează orașul prin tine. E un concept care a fost elaborat, nu de mine, de Asociație, ci de 1.100 de participanți, la workshop-urile, atelierele și la întâlnirile mediate de asociație. Am dorit ca tot procesul să implice comunitatea, atât personalități și organizații din lumea cultură, organizații sportive – de ce nu, pentru că nu se referă doar la cultura înaltă, ci și la un oraș care trebuie pus în mișcare prin intermediul culturii”, a declarat Simona Neumann la PRESSALERT LIVE.

Directorul executiv al ATCCE a expus și ce neajunsuri din oraș îi supără pe cetățenii intervievați. „Acest concept se bazează pe ideea de spirit civic, acesta e acea lumină interioară cu care vrem să transformăm orașul. Timișoara e construită pe idealurile iluminismului și face parte din grupul orașelor construite astfel din Europa Centrală și de Est, care face parte din ideile de acceptare, respectul față de ceilalți. Noi am identificat și un set de neajunsuri. Noi vrem prin această candidatură să rezolvăm câteva probleme, nu putem pe toate, pentru că nu putem. Prin consultarea persoanelor care au venit la aceste ateliere, sau online, am identificat, dispariția respectului față de celălalt, acesta a rămas undeva în urmă”, a povestitSimona Neumann.

„Apoi, acest fenomen al migrației creierelor, tot mai mulți profesioniști pleacă, e o problemă la nivelul întregii țări.


Lipsa de respect față de spațiul public. Cetățenii consideră că merită să introducem aceste aspecte… Toate premierele, contribuțiile la viața culturală și științifică a Europei au rezultat din acest spirit civic. E o problemă că acesta nu mai e de găsit. Am transforma această lipsă, într-o oportunitatea care să o rezolvi prin ceva, în cazul nostru prin programul Capitală Culturală Europeană”, a mai spus șefa ATCCE.

„Channel of Culture, care îngloba atât trecutul, cât și prezentul, reprezenta ethos-ul unui oraș multicultural. Am vrut să ieșim din matca orașului și am dorit să vedem ce ar putea fi Timișoara în secolul XXI. Am ales să pedalăm pe energia civică a orașului. Channel of Culture și Revolutionary TM vor rămâne în programul artistic… Se bazează și ele pe o analiză a celor cu care am lucrat”, a adăugat Neumann. Noul concept ar urma să fie lansat „într-un mediu mai festiv, dacă aveam buget”, după depunerea dosarului de candidatură la data de 10 octombrie.

Conceptul nu este bătut în cuie, CE acceptând schimbări ale ideii de promovare în orice fază a candidaturii.

Flotări pentru cultură

Referitor la campania „21 de flotări pentru Timișoara”, care a atras mai multe reacții negative, Simona Neumann a spus că micro-campania și-a atins scopul și că în acest mod mai mulți cetățeni au aflat de candidatura orașului lor.

„Acest proiect e o propunere a unor voluntari tineri care au vrut să se exprime in felul acesta. Acest concept a costat 0 lei pentru că a fost realizat de un doritor, cu mijloace proprii. De fapt nu e o idee așa de ieșită din comun. În Europa și celelalte orașe candidate au făcut exerciții similare. A fost simbolic, am vrut să transmitem că poți susține și prin sport. Unii aleargă pentru o cauză. Am urmărit să atragem atenția timișorenilor care nu sunt obișnuiți să meargă la teatru, spectacole, n-au aflat că orașul lor candidează. E o noutate, cum reacționăm, unii o plac, alții o urăsc. Sunt reacții normale. Această micro-acțiune a stârnit mai mult interes decât proiecte mult mai serioase. E o idee foarte bună de a testa la ce reacționează publicul”, a conchis Simona Neumann.

1 COMENTARIU

  1. CALOMNÍE, calomnii, s. f. Afirmație mincinoasă și tendențioasă făcută cu scopul de a discredita onoarea sau reputația cuiva; defăimare, clevetire. – Din fr. calomnie, lat. calumnia.
    Sursa: DEX ’09 (2009) |

    poate e prea greu sa cautam definitii pe internet in ziua de astazi. oricum se observa clar atitudinea moderatorului din care reiese acceptiunea dansului in privinta notiunii de „calomnie”. Probabil si termenul de „plagiat” este la fel de bine inteles de echipa press alert sau poate ca mai mult decat semnificatia contextuala a unui cuvant e mai importanta rata de cautare a termenului pe motoarele de cautare, ca deh, la cat de calitativ este pregatit continutul subiectelor disputate in presa romana e mai profitabil sa arunce click-bait-uri pe unde apuca. oricum cred ca majoritatea realizeaza implicarea programei politice din umbra oricarei agentii de presa.

    asa ca dragilor, multumim ca ne informati si apreciem aceste interviuri susinute de intrebari critice dar incercati sa va mai debarasati de fasaiturile politice si va promit ca nu o sa aveti intre 0 si 1 comentarii la articole.

    Cu respect si cu speranta,
    comunitatea romana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.