De ce să vinzi lopeţi pe internet?

De ce să vinzi lopeţi pe internet?

1
DISTRIBUIȚI

În fiecare duminică, aproape de amiază, la cafea, veţi putea citi „PressIT”. Autorul rubricii, Petre Nicoară, este antreprenor timişorean şi specialist în online development şi marketing. 

Îţi permiţi să-ţi ţii business-ul doar offline? Este o întrebare firească şi aproape normală, ţinând cont de noutatea relativă a Internet-Online-Businesstermenului. De ce m-aş „muta” online cu business-ul, de ce mi-aş pune şi online magazinul deschis acum zece ani la colţul blocului sau de ce mi-aş crea un site dacă am doar o firma de închiriat biciclete şi ea merge ok de ceva timp? Ce nevoie am de o adresa de email, de un domeniu şi de un site de prezentare?

Raspunsul ţi-l poţi da singur, punând pe hârtie argumentele pro şi contra mutării (măcar parţial) online a unei afaceri, începând de la costurile acestei mutări, care ar trebui obligatoriu să includă crearea unui site profesional, crearea unei strategii de marketing şi bineînteles optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare, cât şi costurile publicitare ulterioare pentru a ajunge la o balanţă pozitivă între ceea ce vinzi online şi costurile deschiderii site-ului. În contrabalanţă ar trebui să pui pierderile posibile şi probabile pe care le vei avea dacă nu vei intra online cu afacerea ta, ţinând cont că aproape orice produs cumpărat astăzi dintr-un magazin real este verificat şi comparat cu produsele şi specificaţiile de produse existente online.

Astăzi aproape orice gadget tehnologic comunică online, de la telefonul mobil până la imprimanta nu prea sofisticată aflată la sediul firmei sau frigiderul de acasă (încă nu în România, dar din Singapore până în Tokyo cam se întâmplă acest lucru), acest „online” făcând practic parte din cotidianul tot mai urbanizat şi mai conectat tehnologic a fiecărei comunităţi.


Şi în „online” există, în ultima perioadă, tendinţa de localizare, de la comunităti virtuale create pe baza comunităţilor reale la grupuri şi reţele profesionale. Propoziţii precum „ai un site, eşti vizibil în toata lumea, ai acces la peste 1 miliard de potenţiali clienţi!” nu mai sunt valabile.  Interesul tău, ca şi business este să vinzi pe plan local, zonal şi eventual la nivel naţional. Nu trebuie ca site-ul tău să fie în engleză pentru a vinde lopeţi ţăranilor de la Dognecea Mare, dar trebuie să fii conştient (şi aici mă voi repeta) că persoanele interesate să cumpere lopeţi vor căuta probabil pe internet dupa cele mai ieftine şi bune produse şi abia apoi vor pleca spre magazinul tău pentru a le achiziţiona, dacă nu vor putea face acest lucru online. Accesul clienţilor la tine, la adresa ta şi la datele de contact ale business-ului tău sunt mult mai uşor de reţinut prin intermediul unui nume de domeniu decât prin reţinerea suplimentară a 10 cifre aleator ordonate (precum cele ale numărului tău de telefon) sau a unui nume de stradă urmat de un număr, eventual scara şi apartamentul.

Mai este o singură întrebare pe care ar trebui să ţi-o pui: concurenţa ta este prezentă deja online şi cât mai pot să mă menţin cu afacerea doar offline?

Notă: În acest articol nu am luat în calcul cazul în care afacerea ta se bazează exclusiv sau în mare parte pe banii veniţi de la stat, banii contribuabililor români sau europeni.  În acest caz ar trebui să-ţi creezi un site doar dacă te bate la cap sau îţi impune acest lucru guvernul, fondurile de pe care iei banii sau Uniunea Europeană!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.