Cum să ai un site de prezentare perfect

Cum să ai un site de prezentare perfect

0
DISTRIBUIȚI

Din această săptămână voi scrie o serie de articole despre site-uri şi deciziile pe care trebuie să le iei atunci când îţi creezi pentru site prezentareprima data un site. Voi analiza trei tipuri de site-uri web: de prezentare, catalog de produse (magazin virtual) şi portal de informaţii.

Să presupunem că este primul pas online pentru tine şi vrei să aplici teoria degetului care măsoară temperatura apei din lac. Nu-ţi trebuie un super site, în care să pui o mie de lucruri, când tu oferi clienţilor tăi doar câteva tipuri de servicii sau produse. Astfel, scopul tău este  să îţi creezi un site de prezentare care sa conţină – o pagină home în care să îţi prezinţi afacerea şi câteva informaţii de interes;  una sau mai multe pagini (maxim 5) de servicii în care vei putea să detaliezi tipul de servicii sau produse pe care îl oferi clienţilor tăi. Dacă tu crezi că te va ajuta poţi să ai şi un testimonial page,  în care să publici câteva declaraţii ale clienţilor tăi despre calitatea/ competenţa / profesionalismul serviciilor oferite de tine acestora.

Bine-nteles, nu trebuie să uiţi de partea de marketing a site-ului, astfel încât o pagină de noutăţi (oferte, promoţii) este foarte utilă, chiar dacă este sub forma de articol (titlu, descriere, poza). O pagină de contact este, de asemenea, recomandată.  Pentru fidelizarea ulterioară – câteva formulare de interacţiune cu clienţii, de genul formularelor de contact sau newsletter.

Acest tip de site de prezentare se potriveşte de obicei IMM-urilor, de la făbricuţele de prelucrare a lemnului până la pensiuni şi hoteluri. Nu trebuie să ai un site complicat, cu tot felul de hot gadget pe el, atunci când tu îţi schimbi informaţia afişată pe pagina dinamica a site-ului tău de maxim două ori pe lună.

Recomandări tehnice:
– site-ul de prezentare ar trebui să fie construit în HTML/CSS2, având câteva  elemente dinamice atunci când acest lucru se impune şi eventual o bază de date pentru newsletter. Foloseşte PHP/MySQL pentru acestea;
– orice site are nevoie de indexarea în motoarele de cautare, acceptând crearea un site în Flash ţi-ar dăuna din punct de vedere al clasării lui pe Google, Yahoo sau Bing;
– asigură-te că site-ul este construit urmând principiul crossover browser, acesta având acelaşi aspect, cu mici excepţii, dacă îl vizualizezi cu Explorer, FireFox, Opera, Chrome sau Safari, de pe sisteme de operare diferite, de la Window7 la MacOSX.
– părţile dinamice ale site-ului să  poată fi administrate la nivel de începator, preferabil printr-un CMS (Content Management System) personalizat în functie de nevoile site-ului tău;
– deşi peste tot azi se vorbeşte despre WordPress, Drupal, Joomla, Typepad sau alte platforme de management  al conţinutului,  nu ţi le-aş recomanda pentru site-ul de prezentare;
– ar fi preferabil ca site-ul să fie optimizat pentru motoarele de căutare pe 3-4 cuvinte / fraze cheie care să aibă legătură directă cu business-ul tău.

Preţul unui site de prezentare poate varia între 500 si 10.000 lei, in functie de tipul de site şi muncă/prestigiul echipei din spatele lui.


Nu ţi-aş recomanda să apelezi la fiul prietenului tău, care stă pe internet şi se joacă toata ziua sau la studenţii de la Politehnică, pe motiv că te-ar costa mai puţin. Singurul care va avea de suferit pe termen mediu eşti tu. În preţul final oferit de firma de creare site-uri (web development)  intră de obicei şi cumpărarea domeniului (.ro – 150 lei, .com – 30 lei/an) şi hosting pentru un an de zile ( 100-600 lei/an).

Timpul de creaţie pentru un astfel de site variază între 3 şi 20 de zile lucratoare, în functie de echipa de dezvoltare web care ţi-l crează, dar şi de interacţiunea acestora cu tine, ca furnizor de conţinut pentru site.

Ţine cont că:

– site-ul de prezentare conţine un număr de maxim 20 de pagini;
– un site de prezentare nu este un site de pe care să câstigi direct bani.  Nu vei face vânzari de pe el, ci doar vei atrage clienţi şi parteneri către afacerea ta offline. Nu apela la Google Adsense sau alte sisteme de gen PPC pentru a scoate bani de pe site-ul respectiv. Site-ul de prezentare l-ai creat pentru a-ţi prezenta afacerea potenţialilor clienţi şi parteneri, nu pentru a-i îndepărta de tine,
– trebuie să te asiguri că primeşti din partea celor care ţi-au creat site-ul următoarele: accesul la sistemul de tracking (Google/Yahoo Analytics), conturile de social media (twitter, yahoo, facebook), materialele promoţionale create (.doc, .xls, .pdf cu logo-ul şi motto-ul ales pentru site), acces la contul de hosting (FTP, coduri sursă).

Bineînteles, orice completări sunt binevenite!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.