– Care este secretul ELBA, una din puținele societăți comerciale ieșită din comunism care a reușit să reziste în capitalism și chiar să-l construiască aici în Banat, domnule director general Gheorghe Cocian?
– Secretul este cel pe care-l știe toată lumea – acela de a crede într-o idee, de a-ți propune niște ținte pe care pas cu pas le urmărești, de a-ți atrage colegii și a forma un colectiv cu care să le realizezi. Sigur că nu putem vorbi de un secret. Este un mod de a lucra corect , de a respecta regulile așa cum sunt ele, de a încerca acolo unde ni se pare că regulile nu sunt bune de a le schimba pe cale civilizată, dar a le respecta. Noi ne-am propus din firma asta comunistă, care a fost Electrobanatul, să facem o firmă puternică. Și spun acum, cu tărie, că am reușit pentru că ne spun clienții noștri că între ELBA și o firmă similară din Franța, Germania sau din altă parte de lume nu este nicio diferență.
– Unde a ajuns ELBA acum?
– De peste 90 de ani aprindem “Lumina de la Timișoara”, si de-aici am pornit in toata lumea. Având aproape 1000 de angajati, ELBA SA este cel mai mare furnizor de soluții, sisteme și corpuri de iluminat general și auto din România, o afacere cu capital sută la sută românesc, pornită din inima Banatului.
Anul acesta am atins o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro , prin cele trei fabrici ale companiei: corpuri iluminat auto, corpuri iluminat industriale și SDV. Printre clienți ELBA se număra Dacia Renault, Skoda, Opel, Saab, ENEL Energie, Alcatel Lucent, Continental AG sau Alro Slatina, CFR si Metrorex, dar și mai multe primarii.
– Dezvoltarea companiei a însemnat și mutarea într-o casă nouă…
– Este vorba de un sediu de producție modern, cu tehnologii de ultima generație, reprezentând o investiție de peste 50 de milioane de euro. Acesta se află în parcul tehnologic Freidorf din Timișoara, pe o suprafață de 80.000 mp. Ansamblul cuprinde o clădire administrativă și laboratoare, o hală de producție corpuri de iluminat auto și o hală de producție aparate de iluminat industrial. Prin investițiile făcute în construcţii, tehnologii și laboratoare, ELBA se situează în avangarda progresului tehnologic și a protecției mediului înconjurător.
– Cum se vede viitorul ELBA?
– ELBA este acel brand valoros al Banatului care a adus faimă și onoare nu doar Micii Viene, ci României, în întreaga lume. Am purtat cu dârzenie ambițiile celor care au pus piatra de temelie a legendei ELBA, le-am conferit noi valențe, am pus mult suflet, pricepere și dăruire, dar și stăruință în vremuri de restriște și am izbândit. Vom continua să muncim pentru ca povestea de succes să continue. ELBA va fi și atunci când nu vom mai fi noi, un brand al Timișoarei și al României.