Copii cu probleme de vedere înghesuiţi într-o singură clasă, în loc de...

Copii cu probleme de vedere înghesuiţi într-o singură clasă, în loc de trei. Cum se scuză Inspectoratul Şcolar Timiş

0
DISTRIBUIȚI

braille-scriere-640x434

Șaisprezece elevi înscrişi în clasa a II-a la Liceul Teoretic „Iris” care au probleme de vedere, diferite dizabilităţi intelectuale sau deficienţe asociate, sunt înghesuiţi într-o singură clasă, deşi, în mod normal, elevii ar trebui să înveţe în trei clase separate. Învăţătoarea care se ocupă de prichindeii cu nevoi speciale muncește din greu în fievcare zi pentru că dascălul trebuie să se ocupe individual de fiecare micuţ, în funcţie de dizabilitatea de care suferă. Potrivit legislaţiei, într-o clasă în care învaţă copii cu deficienţe ar trebui să fie înscrişi între patru şi 12 elevi. Dan Petnaise, directorul Liceului „Teoretic” Iris din Timişoara, spune că instituţia pe care o conduce are o singură clasă de a II-a în care din cei 16 elevi înscrişi unul are deficienţe vizuale, locomotorii şi mentale, trei au retard mintal şi deficienţe de vedere, iar zece au deficienţe grave de vedere, trei dintre aceştia fiind nevăzători.

„Învăţătoarea trebuie să lucreze în trei ritmuri pentru că avem copii cu mai multe tipuri de deficienţe.


Anul trecut am avut doar o clasă de a II-a, dar în acest an au venit mai mulţi copii şi nu putem să-i refuzăm pentru că suntem singura şcoală din vestul ţării în care învaţă persoane nevăzătoare sau cu probleme de vedere. Avem spaţiu pentru formarea unor noi clase”, a explicat directorul Liceului Teoretic „Iris”. Dan Petnaise spune că a depus mai multe cereri la ISJ Timiş prin care a solicitat să se formeze cel puţin o clasă, dar nu a primit niciun răspuns concret. Cornel Petroman, inspectorul şcolar general, a declarat, ieri, că reprezentanţii Liceului Teoretic „Iris” au solicitat la timp crearea unei clase, însă „ISJ Timiş a întârziat să o aprobe. O să divizăm clasa, dar am nevoie de aprobarea Ministerului Educaţiei, am făcut demersurile necesare. Noi avem rezerva de posturi de învăţătoare necesare, dar această rezervă este pentru eventualele şcolarizări la domiciliu, pentru că nu ştim câţi elevi vor cere asta. De aceea, aştept un răspuns de la minister”. Reprezentanţii ISJ Timiş speră ca elevii cu probleme de vedere să înveţe în condiţii normale cel mai devreme la începutul semestrului al doilea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.