O firmă care a reabilitat un singur tramvai poate participa şi câştiga...

O firmă care a reabilitat un singur tramvai poate participa şi câştiga licitaţia de 85 milioane de lei organizată de Primăria Timişoara. Vezi cui i se potrivesc mănuşă prevederile din caietul de sarcini

4
DISTRIBUIȚI

tramvai

Licitaţia de peste 85 milioane de lei pentru reabilitarea tramvaielor este una dintre cele mai mari organizate de Primăria Timişoara, Nicolae Robu anunţând că prin aceasta se urmăreşte reabilitarea totală a maxim 30 de hârburi  în următorii patru ani, din care ar trebui să mai rămână doar şasiurile GT4. Interesant este că în caietul de sarcini s-au strecurat câteva prevederi care ridică semne de întrebare, cea mai ciudată prevedere fiind că la licitaţie poate participa şi o firmă care are „minim 1 serviciu de reparaţie generală cu reconstrucţie şi modernizare a vagoanelor de tramvai GT4 = minim 1 tramvai”.  Primăria Timişoara este pregătită să rişte să dea zeci de milioane de euro unei firme care a reabilitat doar un singur tramvai. Şi prevederile cu cântec nu se opresc aici pentru că printr-o altă prevedere acesta poate scăpa şi de condiţia ca să-i fi fost cumpărat de cineva tramvaiul reabilitat şi implicit de a fi trecut toate testele de siguranţă. Printre alte  obligaţii pentru cei care vin la licitaţie se prevede că „ofertantul va face dovada că în ultimii 3 ani (raportat  la termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor) a dus la bun sfârşit unul sau mai multe contracte având ca obiect prestarea  de servicii similare, a cărui/căror valoare, individuală sau cumulată sa fie de min.2.860.000 lei fără TVA. . În cazul în care beneficiarul este un client privat şi, din motive obiective, Operatorul economic nu are posibilitatea obţinerii unei certificări/confirmări  din partea acestuia, demonstrarea prestărilor de servicii se realizează printr-o declaraţie a operatorului economic„.

Prevederile din caietul de sarcini al Primăriei Timişoara vin ca o mânuşă companiei Electroputere VFU Paşcani , fosta Remaru, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, patronul GFR, care are un singur tramvai reabilitat, fix pe un şasiu german GT 4, care, anul acesta, a fost dat cu titlu gratuit Primăriei Iaşi pentru teste.  „Noi le oferim, în contrapartidă, informații despre cum se comportă tramvaiul, dar și asistență atunci când e nevoie.


Și lor le solicităm asistență de specialitate. Nu au fost până acum cazuri serioase, dar am cerut-o totuși ca să fim siguri. Noi facem întreținerea vagonului, pe care l-am dat celor de la Remar”, a precizat, pentru PRESSALERT.ro, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi, Adrian Mihai. Acesta a mai spus că tramvaiul circulă doar pe linii modernizate, cu precădere prin centrul orașului, pe o rută refăcută în 2007.

Întrebat de ce s-a considerat suficient ca o firmă să participe la un proiect de zeci de milioane de euro, deşi a reabilitat doar un tramvai, preşedintele comisiei de licitaţie, viceprimarul Timişoarei Dan Diaconu a declarat pentru PRESSALERT.ro „nu ştiu dacă prevederea aceasta apare în caietul de sarcini. Dacă apare însemnă că ţine de experienţa similară. Repet, nu ştiu despre această prevedere . Mi se pare logic ca oricine vine la o astfel de licitaţie să fi făcut măcar un astfel de tramvai. Unul se poate testa, zero nu se pot testa. Aşa mi se pare logic. De ce ar fi unul şi nu cinci mi se pare o chestiune subiectivă din toate punctele de vedere. Existenţa unui tramvai este esenţială pentru ca experienţa similară să fie dovedită. Nu ştiu cine e Remar Paşcani”. Deşi nu şi-a amintit despre prevederea cu cântec din caietul de sarcini, Diaconu ştia în detaliu ce clarificări s-au solicitat de către potenţialii participanţi la licitaţie, afirmând „sunt sute de clarificări. Înseamnă că există interes. Eu personal nu m-am întâlnit cu nimeni de la Remar Paşcani”. Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a fost, însă, în februarie,  în vizită la Iaşi pentru a vedea cum arată prototipul celor de la fabrica controlată de Gruia Stoica.

4 COMENTARII

  1. botza ca de obicei, un articol cu presupuneri fara sa scrii nimic de fapt concret, conditii de licitatii publice normale, un domeniu care te depaseste (a se vedea majoritatea articolelor scrise de tine despre licitatii), se pare ca nu ai invatat nimic, ai niste teme venite de undeva de „sus” si esti si tu executant.
    In rest Dumenzeu sa te ierte.
    Esti degeaba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.