PREMIERĂ în justiţia românească. O femeie a fost declarată mamă naturală a...

PREMIERĂ în justiţia românească. O femeie a fost declarată mamă naturală a copiilor născuţi de sora ei. Cum a fost posibil

10
DISTRIBUIȚI

gravida

Premieră în  justiţia din România. O femeie a reuşit să câştige la Curtea de Apel Timişoara litigiul prin care solicita să fie declarată mama naturală a copiilor purtaţi în pântece de sora ei.

Întreaga poveste a început în urmă cu câţiva ani, când o familie care nu putea să aibă copii, din cauza unor afecţiuni medicale ale soţiei, a ajuns la o înţelegere cu sora femeii pentru a-i purta copilul în pântece. Astfel, sora femeii a fost inseminată cu embrionul fecundat în urma prelevării ovulelor de la soţie şi a spermei de la soţ, şi a rămas însărcinată cu gemeni. După naştere au început şi problemele de ordin juridic. Întrucât legea din România prevede că mama unui copil este aceea care îi dă naştere, recunoaşterea era practic imposibilă. În certificatul de naştere al micuţilor, ca mamă era trecută, de fapt, mătuşa lor. De aceea, părinţii din genele cărora au luat naştere gemenii, au cerut instanţei să constate calitatea lor de părinţi naturali, scriu cei de la www.redesteptarea.ro.

După ce, iniţial, Judecătoria Timişoara i-a respins cererea, pe motiv că „din punct de vedere juridic, indiferent de provenienţa materialului genetic din care copilul este conceput, este considerată ca mamă femeia care dă naştere copilului, iar în cazul procedurii de fertilizare in vitro cu mamă surogat, această femeie este mama purtătoare.


Filiaţia faţă de mamă rezultă din faptul material şi evident al naşterii, ceea ce face ca dovada maternităţii să fie directă şi neîndoielnică”, au arătat magistrații Judecătoriei Timișoara, care au respins cererea petenților.

Următorul pas, apelul către Tribunalul Timiş s-a soldat cu o victorie dulce-amară, în sensul că judecătorii au admis calitatea tatălui natural, dar au considerat că mama naturală a micuţilor este mama surogat. Părinţii nu s-au oprit aici şi au făcut apel la Curtea de Apel Timişoara unde au înregistrat o victorie unică în România. Ambii părinţi au fost recunoscuţi drept părinţi naturali.  „„Lipsa probelor care să dovedească că înţelegerea părţilor adulte a fost justificată de beneficii de ordin material sau de altă natură pentru mama purtătoare (care este sora mamei biologice şi care s-a supus astfel unui sacrificiu altruist) şi soţul acesteia, permite îndreptăţita concluzie că, şi sub acest aspect, ea a fost conformă ordinii de drept şi bunelor moravuri”, se arată în motivarea curţii.

De asemenea, judecătorii care au făcut partea din completul de judeată au apreciat că mama naturală a copiilor este cea în grija cărora se află aceştia. „Raţiunea adopţiei este aceea de a găsi o familie de substituţie pentru cei născuţi şi rămaşi fără familia de origine şi nu aceea de a naşte copii pentru a le găsi o familie de integrare şi, în al doilea rând, pentru faptul că mama biologică s-a adresat instanţei tocmai pentru a evita umilinţa de a fi recunoscută în altă calitate, decât aceea pe care adevărul o demonstrează”, se mai arată în motivarea instanţei.

10 COMENTARII

  1. Angajaţii Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” erau urmăriți ilegal de fostul director Cornel Sămărtinean. Aceasta a acționat mână în mână cu un fost angajat SRI, montând camere video în birourile instituției. Noii șefi ai AIT au depus plângere la Parchet.Cornel Sămărtinean avea un adevărat panou de control al activității din cele 40 de birouri. Cu un singur click de mouse, Sămărtinean putea vedea ce se întâmplă în fiecare secundă în instituția pe care o conducea. Noul director al AIT, Dan Idolu, a constatat că avea, lângă televizorul din birou, și un server.Camerele video și microfoanele au fost ascunse în senzorii de mișcare ai unui sistem de alarmare montat în 2010, prin firma lui Mircea Preunca, liberal și fost angajat SRI, între timp pensionar de boală.
    „Când au instalat senzorii de mişcare în birouri, au spus că sunt pentru hoţi. Nu ne-au zis nimic despre camere de supraveghere şi microfoane. Ştiam de camerele de pe holuri, dar nu ne-am imaginat că ne spionau în birouri”, spune unul dintre angajați. O parte din oameni bănuiau că sunt supravegheați îndeaproape, dar nu aveau nicio dovadă palpabilă.

  2. Un raport al Curtii de Conturi a scos la iveala ilegalitati si artificii financiare prin contracte false, abuzuri asupra angajatilor, toate petrecute in perioada 10 ianuarie 2010 – 18 iunie 2012. Adica exact perioada in care PDL a numit la conducerea Aeroportului International Timisoara un fost manager de firma de ciorapi, Cornel Samartinean. Curtea de Conturi nu a reusit sa adune inca toate prejudiciile financiare cauzate de managementul defectuos al lui Samartinean si al apropiatilor, insa prejudiciul este estimat la peste 2,3 milioane de euro.

  3. Neregulile contestate de conducerea aeroportului se refereau la deficienţe în actele contabile ori la sume neîncasate din diferite contracte care au păgubit bugetul instituţiei conduse la vremea respectivă de pedelistul Cornel Sămărtinean. Comisia de control a constatat că la mai multe spaţii închiriate există diferenţe de suprafaţă care nu au fost facturate iar chiriile au fost mai mici faţă de tarifele aprobate de consiliul de administraţie, estimând un prejudiciu de 1.603.913,44 lei, cu TVA inclus. După ce aeroportul a făcut o altă experiză în urma căreia a rezultat o a treia variantă a suprafeţelor închiriate, Curtea de Conturi a ajuns la concluzia că, de fapt, nu se cunosc suprafeţele reale ale spaţiilor şi chiriile nu erau corect calculate. S-a constatat, de asemenea, că în 2010 şi 2011, potrivit contractelor pentru servicii aeroportuare, aeroportul a încasat bani mai puţini de la Carpatair şi Tarom faţă de tarifele prevăzute de consiliul de administraţie, deficitul fiind estimat la 1.711.943,67 lei. Un prejudiciu de 269.450 lei a fost stabilit ca urmare a subdimensionării spaţiului închiriat firmei Trinvest Bakery SRL şi a diminuării tarifelor aprobate prin hotărârea consiliului de administraţie. Firma aparţine verișorului deputatului pedelist Alin Popoviciu, iar controlul Curţii de Conturi vine să confirme mai multe dezvăluiri făcute de PRESSALERT.ro în legătură cu acest contract dubios.Curtea de Conturi Timiş a apreciat că bugetul de cheltuieli al aeroportului a fost depăşit în 2011 cu 110,22%, respectiv 3.567.870 lei.

  4. După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizaţi.

  5. Iata unde am ajuns!
    Un “comerciant de textile”, director de aeroport!
    La prima “confruntare” cu o situatie creata de un
    nebun, pdl-istul/ Big Director, se smiorcaie ca nu are
    “experienta”! Ai dreptate musiu, dar asta nu stiai?
    Ma intreb, dincolo de nervii cetatenilor, autoritatilor implicate sa rezolve “cauza”, cine PLATESTE COSTURILE?Daca ai avea vreodata ocazia sa stai intr-un aeroport dincolo de ‘porti’ si sa vezi ce specimene conduc o astfel de activitate cred ca te-ai gandi de doua ori inainte sa iei avionul. Ultimii looseri numai cu fumuri in cap care nu au deschis in viata lor o carte, toti buricul pamantului!

  6. Cornel Sămărtinean, un „ilustru necunoscut”. Sămărtinean, în vârstă de 43 de ani, este de profesie inginer mecanic şi manager al unei societăţi care comercializează lenjerie intimă. Întrebat de reporterii „Adevărul de Seară” Timişoara ce l-a recomandat pentru funcţia de director al aeroportului, Sămărtinean a motivat că nu poate răspunde pentru că este ocupat şi s-a grăbit să închidă telefonul.

  7. Contractul de mandat al directorului Cornel Sămărtinean va crește în acest an de la 69.000 la 70.000 de lei, adică acesta va câștiga peste 5.800 de lei pe lună. La așa câștig erau însă de așteptat și realizări notabile. Dar, la bilanțul făcut în decembrie 2011, Cornel Sămărtinean a precizat că cea mai mare realizare a sa este… o capelă amenajată în interiorul aeroportului.

  8. Banii au fost viraţi în contul firmei SC BENDIS SRL care are sediul în staţiunea OLĂNEŞTI (din jud Vâlcea!). Firma acoperită iniţial sub numele unui individ, Titel POPA, a fost cumpărată şi controlată de sora lui Valeriu: MIOARA VIORICA STAN (administrator) şi de către mama lor (acţionar). Banii plătiţi către BENDIS SRL, au reprezentat contravaloarea unui Plan BUSINESS al Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia. Planul a fost croşetat folosind ca bază informaţiile deţinute şi oferite de LUPU VALERIU.

    Lupu a fost Director al companiei Banat Air. La 13 decembrie 1995, 45 de pasageri şi 5 membri ai echipajului unei curse Banat Air şi-au pierdut viaţa după ce avionul companiei pe care o conducea s-a prăbuşit imediat după decolarea de pe Aeroportul din Verona. Lupu a fost dat în judecată de toate rudele celor morţi în accident, după ce autorităţile italiene au concluzionat că Valeriu Lupu nu a aprobat plata pentru degivrarea avionului înainte de decolare. Preţul zgârceniei: 50 de morţi pentru o degivrare care costa 500 de euro. Directorul general şi cel adjunct ai aeroportului din Verona sunt şi acum în puşcărie.

    MIOARA VIORICA STAN, sora lui LUPU VALERIU, fără studii de specialitate în domeniul transportului, nu are în nciunfel experienţă necesară pentru elaborarea unui STUDIU/PLAN în genul de care a „beneficiat” Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia. Firma SC BENDIS SRL, pe care o administrează Mioara, nu are nici măcar angajaţi (posibil 1-3 formali care sunt moşteniţi de la fostul administrator, Titel POPA). BUSINESS Planul fabricat de BENDIS este stângaci şi se bazează în mod clar pe informaţiile primite de la LUPU VALERIU, care a participat efectiv la elaborare.

    LUPU VALERIU îşi retrage banii de la SC BENDIS SRL sub forma unor contracte de împrumut. Cei doi fraţi au în derulare noi scenarii asemănătoare, cu siguranţă aceştia beneficiind de sprijin la nivelul conducerii Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.

    Acţionarul principal al SC BENDIS SRL este mama celor doi: LUPU VALERIU şi MIOARA VIORICA STAN.

    Pe surse am aflat că SC BENDIS SRL, alături de o altă firmă din Vâlcea, controlată de Mioara, sunt pe cale să fie puse la dispoziţia unor indivizi care le vor „sacrifica” după ce vor face achiziţii fără acoperire.

  9. Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara a suferit pierderi financiare pe termen lung, în cei 2 ani și jumătate, cât a fost condus de către pedelistul Cornel Sămărtinean. Controalele Curții de Conturi și ale altor instituții au scos la iveală un adevărat jaf dar și fapte de natură penală. Astfel s-a descoperit că fosta conducere a lăsat aeroportul fără asigurarea obligatorie de răspundere aeroportuară. Cu alte cuvinte, în cazul unui accident sau incident aviatic, incendiu sau calamitate, aeroportul este bun de plată. în cazul nefericit în care o aeronavă sau alte echipamente pățesc ceva , paguba poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.
    Fostei conduceri nu i-a păsat însă de această asigurare obligatorie, fiind mult mai preocupată cu atribuirea de diverse contracte unor firme de casă ale politicienilor locali din PDL. “Asigurarea de răspundere aeroportuară nu mai există de cel puțin un an la aeroport. Am sesizat acest lucru, imediat ce am preluat din nou funcția de director. Problema e că o astfel de asigurare nu se poate încheia într-o zi sau două, precum la masini sau case. Procedura e mai complicată și trebuie să fie transparentă și făcută conform legii. Varianta cea mai avantajoasă este asigurarea printr-o firmă de brokeraj. Deja am comandat unor firme de brokeraj în asigurări să întocmească fișa de achiziție cât mai aproape de realitatea pieței asigurărilor. E o procedură de achiziție publică. Acum e în stadiul de verificare la ANRMAP (Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice), urmând ulterior să fie postată pe SEAP, portalul pentru licitații electronice. Polița de asigurare este în jurul a 4 milioane de euro, depinde de evaluare”, a declarat Daniel Idolu.

  10. Baaa „cum e posibil” dutie-n aieroportul lu mama-ta, de persecutat si spagar ce esti,frica-i mare haa? cu camere de luat vederi nu mai poti dormi si nici fura,frustratule ,fa plangere nu intoxica publicul,dute-n justitia lui Pontanacu si fa-ti dreptate nu pe site-uri ,fugi si lasa-ne,lasa-ne !!

Dă-i un răspuns lui Cum e posibil? Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.