Mii de asigurați din județul Timiș au intrat deja în posesia cardului național de sănătate. Cum în scrisoarea pe care o primesc cu acest card scrie că trebuie să se prezinte cu el la medicul de familie, asigurații au luat cu asalt cabinetele medicale. Astfel, medicii se plâng de faptul că apar tot felul de disfuncționalități și le recomandă asiguraților „să stea liniștiți acasă”.
Claudia Iftode, președintele Societății de Medicina Familiei Timiș, a explicat, că nu doar medicii de familie pot să activeze cardul de sănătate, ci acest lucru se poate realiza și într-un laborator, ambulatoriu de specialitate sau chiar într-un spital în care există cititoare de card. „Acest cititor de card trebuie să fie adaptat SIUI (sistemului informatic unic integrat), dar majoritatea medicilor de familie folosesc un alt soft, pe care-l plătesc din buzunarul lor, pentru că este mai performant. Mi se pare corect să existe o comunicare între cei care doresc să achiziționeze cardurile cu noi, cei care le folosim, și cu responsabilii de IT, și nu să aruncăm banii pe niște cititoare care, în viitor, nu se vor dovedi performante”, explică Claudia Iftode.
Președintele Societății de Medicina Familiei Timiș spune că au fost identificate și câteva probleme în ceea ce privește cardul de sănătate.
Astfel, Claudia Iftode atrage atenția că s-a încercat activarea unui card, dar nu s-a reușit. Mai mult, în județul Timiș au primit carduri de sănătate chiar și persoane care nu erau asigurate.
Medicul de familie are și un mesaj pentru pacienții care au luat cu asalt cabinetele medicale. „Noi suntem, ca și pacienții noștri, derutați total. Au venit pacienți foarte mulți. Ce le spunem e că noi le putem oferi servicii medicale fără card, fără nicio problemă, că nu este bine să vină neprogramați, pentru că bulversează activitatea consultațiilor. Nu e normal ca ei să sune în disperare că au primit cardul sau să se prezinte la noi, pentru că deja se crează la nivel de cabinet disfuncționalități inutile. Eu, în loc să mă ocup de pacientul bolnav care a venit să îl consult, trebuie să stau de vorbă cu un pacient care nu înțelege nimic ce se întâmplă cu el, decât că a venit cardul și pe scrisoare spune că trebuie să vină la medicul de familie. Îi rugăm pe pacienți, până se clarifică lucrurile, să stea liniștiți acasă și să vină la programare când au probleme medicale”, le transmite Claudia Iftode asiguraților care au primit cardul de sănătate.