Cei mai mulți timișoreni zboară cu Wizzair de pe aeroportul timișorean. Care...

Cei mai mulți timișoreni zboară cu Wizzair de pe aeroportul timișorean. Care este destinația favorită

1
DISTRIBUIȚI

În 2014, profilul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara s-a schimbat, au fost introduse destinaţii noi şi aeronavele au zburat cu mai mulţi pasageri, la fiecare cursă. Conform datelor oficiale, anul trecut  s-au înregistrat 735.469 pasageri îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, cu 4.81% mai mult faţă de 2013.

Dacă în perioada anterioară, o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% în 2008, scăzând apoi până la 7% în 2013), în 2014, pasagerii locali, îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara şi din regiunile adiacente reprezintă o majoritate covârşitoare (99,91% pasageri locali şi doar 0,09% pasageri aflaţi în tranzit).

Chiar dacă numărul de zboruri a scăzut faţă de anul precedent de la 11.292 zboruri la 10.293, gradul de ocupare a aeronavelor a crescut cu 14%. “Această tendinţă se regăseşte la nivel mondial, prin optimizarea numărului de zboruri pentru a avea un grad de încărcare cu pasageri a fiecărei aeronave cât mai ridicat, în funcţie de profilul pasagerilor, de destinaţii şi de aeronavele cu care se operează, (aeronave cu capacitate mare, eficienţă crescută). Aceste schimbări au fost determinate în special de principiile de eficienţă economică care guvernează politica comercială a companiilor aeriene, prin creşterea ponderii zborurilor de tip low-cost şi în acelaşi timp prin restructurarea modelului de afaceri al companiilor aeriene regionale. Aceste principii s-au manifestat evident şi la Aeroportul Timişoara”, a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.

Ca pondere pe companii aeriene, la numărul de pasageri, Wizzair deţine o cotă de 53% (în creştere faţă de 2013), urmată de compania Lufthansa (în creştere) şi de Tarom (în stagnare). Cea mai mare scădere a avut-o compania Carpatair, cauzată de retragerea de pe piaţa din Timişoara în ianuarie 2014 şi intrarea în insolvenţă.

Cursele charter au înregistrat o creştere mare în 2014, numărul de pasageri înregistraţi în perioada mai-octombrie fiind cu 78% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.


Antalya a fost destinaţia favorită, alături de trei insule greceşti Skiathos, Zakynthos şi Creta. Munchen, Bucureşti, Londra şi Bergamo au fost cele mai căutate destinații. Tot în cursul anului trecut au fost incluse şi noi destinaţii: Bruxelles, Bari, Frankfurt şi Memmingen (Munchen Vest). În prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara are 16 destinaţii importante din Europa, dintre care două aeroporturi (Bucureşti şi Munchen) oferă şi zboruri de conexiune.

În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2014 s-a înregistrat o creştere de 21% faţă de anul precedent, fiind procesate 1937 tone.

Anul 2015 va însemna pentru Aeroportul Internaţional Timişoara deschiderea rutei spre Torino ( din martie), și potențial de a atrage un număr mai mare de pasageri.  “Traficul aerian al unui aeroport este expresia profilului şi dimensiunii economicie, sociale şi demografice a regiunii. Companiile aeriene, la fel ca şi aeroporturile, îşi dimensionează afacerea în funcţie de studii de piaţă care sunt în legătură directă cu viaţa economică, socială, sportivă, culturală şi turismul unei regiuni, precum şi în funcţie de interesul şi disponibilitatea locuitorilor regiunii de a se deplasa spre anumite destinaţii (de vacanţă sau de afaceri). Regiunea geografică deservită de Aeroportul Internaţional Timişoara are un anumit profil, iar companiile aeriene îşi calibrează planul de afaceri şi decizia de a opera la şi de la Timişoara în funcţie de această piaţă. Rolul administraţiei aeroportului este de a asigura o infrastructură aeroportuară performantă şi de a negocia condiţiile comerciale de operare în avantaj reciproc. În prezent, Aeroportul Timişoara deţine şi exploatează o infrastructură pe zona de operaţiuni aeriene de cel mai înalt nivel şi a încheiat contracte comerciale profitabile pentru aeroport şi pentru companiile aeriene. O companie aeriană  va iniţia sau va dezvolta  trafic aerian  la Timişoara după principii de eficienţă economică şi nu după considerente politice sau subiective.”, a mai declarat directorul Aeroportului Timişoara.

1 COMENTARIU

  1. La ce costuri aproape de zero sint facute cadou celor de la wizz nici nu e de mirare ca compania se dezvolta pe bani cetatenilor. Asta da afacere, oare cit primeste directorul de aici? ca doar nu o face pe gratis.

Răspunde-i lui wizz Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.