În 25 şi 26 martie va avea loc la Pancevo cel de-al zecelea şi ultimul workshop din cadrul proiectului „Made in Banat”, care are ca teme de dezbatere „Managementul gestionării deşeurilor” şi „Management organizaţional în IMM-uri”.
Pe lângă prezentarea proiectului, a mărcii „Made in Banat” şi a procedurii de acordare a acesteia, programul cuprinde o expoziţie virtuală „banatmall” şi o sesiune de întrebări şi răspunsuri în completarea celor două teme de dezbatere. La eveniment participă firme sârbeşti şi româneşti din regiunea transfrontalieră care realizează produse şi servicii specifice regiunii Banat, sunt interesate să obţină marca „Made in Banat” sau doresc să fie prezente în mall-ul virtual.
Până în prezent, în cadrul acestui proiect s-a reuşit crearea unei reţele de cooperare economică transfrontalieră formată din mai mulţi parteneri care vor promova produsele şi serviciile „Made in Banat”, pentru a stimula producţia autohtonă şi a determina un număr cât mai mare de consumatori să cumpere produse şi servicii asociate cu marca regiunii, au fost organizate expoziţii sub acest generic la Timişoara, Zrenjanin şi Pancevo la care au participat 30 de firme timişene şi au fost organizate workshop-uri pe teme de interes pentru candidaţii care doresc să obţină marca regională, precum tehnologii şi produse ecologice, accesarea fondurilor europene, probleme de management, surse de finanţare şi competitivitate, sistemul european de calitate sau sisteme de producţie.
A fost elaborat, de asemenea, ghidul „Made in Banat”, care conţine procedura, criteriile şi documentaţia de acordare a mărcii, precum şi platforma electronică www.banatmall.ro, care permite firmelor să se promoveze, să-şi sporească volumul vânzărilor şi să găsească noi pieţe de desfacere. Proiectul vizează creşterea competitivităţii IMM-urilor care realizează produse specifice regiunii Banat şi promovarea acestora ca o garanţie a autenticităţii, originii bănăţene şi calităţii la standarde europene.