Atenție, șoferi! Podul Jiul va intra în modernizare: lărgire la patru benzi,...

Atenție, șoferi! Podul Jiul va intra în modernizare: lărgire la patru benzi, piste pentru bicicliști și facilități pentru persoanele cu handicap. Ce firmă va face lucrările

6
DISTRIBUIȚI

Pasaj Jiul Circumvalatiunii extindere

La circa o lună de zile de la anunţul că lucrările la podul peste Jiul vor începe în curând, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a oferit astăzi mai multe detalii vizavi de proiect. În 30 iunie acesta declara că „podul peste Jiul va fi gata în 2016, la fel ca şi lărgirea străzii Jiul la patru benzi. Vă dau încă o veste bună, dăm drumul la licitaţie pentru contractarea execuţiei lărgirii pasajului Jiul. La Popa Şapcă mai avem nevoie de un document şi deîndată ce îl primim trebuie să dăm drumul. Am decis să îmi asum demararea în paralel a celor două lucrări. Îniţial am fost mai reţinut şi am decis ca în prima etapă să lărgim doar Popa Şapcă şi abia apoi să startăm şi lărgirea la Jiul.


Dar apoi am cumpănit mai bine şi la final mi-am asumat aceste proiecte cu bani de la bugetul local, chiar dacă unii vor fi nemulţumiţi. Voi asuma ambele lucări deîndată pentru a recupera din rămânerile în urmă ale oraşului nostru”.

Astăzi, explicând că la data la care a oferit informaţia nu deţinea detaliile cheie, edilul a revenit asupra subiectului şi a detaliat că „am semnat contractul de proiectare pentru construirea podului în zona Jiul. Firma câştigătoare se cheamă VCE SRL. Firma este din Viena și are o sucursală şi în Bucureşti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei fără TVA, termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 120 de zile, iar termenul pentru PT este de 60 de zile. Podul va fi prevăzut cu patru benzi de circulaţie, cu piste de biciclete pe fiecare sens şi trotuare care să asigure fluenţa circulaţiei persoanelor. Vor exista şi facilităţi adaptate pentru persoanele cu handicap”. Edilul a mai adăugat că şi componenta estetică va juca un rol esenţial fiincă una din cerinţele stricte ale municipalităţii este ca podul să arate bine.

6 COMENTARII

  1. Initiativa demna de un primar!Sper totusi, ca podul sa fie suficient de inalt ca sa poata trece si tiruri mai inalte!In zona aceea sau intamplat foarte multe accidente, este prea jos (3,5m) daca nu ma insel, este o problema pentru tirurile supraetajate care vor sa treaca pe acolo! Am asistat la nenumarate situatii cand sau blocat ambele sensuri ca sa faca manevrele necesare pentru a iesi de sub pod.Nu de mult am vazut, cum un tir supraetajat cu masini de lux, s-a oprit la numai cativa cm de bara podului…in ultima secunda, soferul a realizat ca Nu poate intra!Daca nu frana la timp…ar fi fost bun de plata, cu pretul a 4-5 masini noi-noute!Mi-a inghetat inima, cand am auzit ce frana a tras!Toti sau oprit, atat pietonii, dar mai ales masinile care circulau din ambele sensuri. Cred ca in jur de 10-15 min s-a chinuit sa dea cu spatele si sa-si schimbe directia, mai ales ca soferii nu prea au inteles de ce s-a blocat circulatia si clacsonau intr-o veselie!In loc sa-i faca loc…dar asta tie ROMANUL!Mentalitatea nu se schimba de pe o zi pe alta!

  2. Pentru reducerea substantiala a traficului prin partea de sud est a orasului de ce nu se gandeste primaria sa asfalteze drumul dintre cartierul Plopi si podul nou din Ghiroda, in felul acesta asigurandau-se descarcarea a o buna parte din traficul mic din aceasta parte a orasului? De ce sa asteptam ani pentru centura cand putem deja aplica niste mici solutii foarte ieftine pentru a ne usura viata?

  3. De fapt ce vede autoarea cind merge in zona nu e un pod, ci un viaduct. Ea vrea sa spuna ca locul de sub viaduct se largeste si deci obiectul de deasupra se lungeste. Doar ca ala nu e un pod.

    De fapt tot ce vine de la sud si sud-vest de Bega pentru a trece in nord trebuie sa ajunga la pasajul Jiul. Pentru ca la Solventuyl e teren privat si ar fi mai greu de facut un pod peste Bega si apoi pasaj peste linia ferata, primaria ar trebui sa isi indrepte atentia spre Freidorf sa faca acolo ceva pentru a slabi presiunea pe Jiul.

Lasă un răspuns la george Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.