Primii doi mari producători mondiali de bere au anunțat miercuri încheierea unui acord oficial privind preluarea grupului britanic SABMiller de către rivalul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev, o tranzacție evaluată la 112 miliarde de euro, transmite AFP.
Dacă va fi aprobată de autoritățile de reglementare și acționarii celor două companii, această tranzacție va aduce laolaltă mărcile de bere americană Budweiser și belgiană Stella Artois, aparținând grupului AB InBev, cu mărcile de bere italiană Peroni, cehă Pilsner Urquell și olandeză Grolsch ale grupului britanic SABMiller. În plus, aceasta va fi cea de-a treia mare tranzacție realizată vreodată, susține firma de consultanță Dealogic.
‘Prin unirea forțelor noastre, vom forma una din principalele companii mondiale în domeniul bunurilor de consum’, a declarat directorul general de la AB InBev, Carlos Brito.
Împreună, AB InBev și SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adică de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial, grupul olandez Heineken, și vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster și cea chineză Snow, cea mai vândută marcă de bere din lume.
Pentru a evita să fie sancționată pentru abuz de poziție dominantă, această alianță va ceda o parte din activitățile celor două companii, urmând ca SABMiller să-și vândă participația majoritară pe care o deține la producătorul american MillerCoors către un alt producător de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).
Detaliile financiare confirmă liniile principale dezvăluite în înțelegerea preliminară din 13 octombrie.
AB InBev va plăti 44 de lire sterline în numerar pentru fiecare acțiune SABMiller, ceea ce reprezintă o primă de 50% comparativ cu cotația înregistrată de acțiunile SABMiller în data de 14 septembrie, înainte de apariția speculațiilor referitoare la o posibilă fuziune a primilor doi mari producători mondiali de bere. Acest preț pe acțiune evaluează grupul SABMiller la aproape 80 de miliarde de lire sterline (112 miliarde de euro), inclusiv datoriile.
Marii producători de bere sunt în căutarea de noi segmente de creștere în condițiile în care piața berii ar urma să se majoreze cu doar 1% între 2014 și 2015, din cauza stagnării de pe piețele dezvoltate. În schimb, berile artizanale, care reprezintă între 5 și 9% din consum, vor înregistra o creștere a vânzărilor de peste 10% pe an pe piețele cele mai avansate.
Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd’s și Stejar.