Expoziţia cu cele mai URÂTE coperţi de viniluri, un real succes. Vezi...

Expoziţia cu cele mai URÂTE coperţi de viniluri, un real succes. Vezi până când poate fi vizitată FOTO

1
DISTRIBUIȚI

12822135_1093932483997395_80743243_n

Expoziţia „Worst 100 Romanian vinyl covers”, care cuprinde cele mai urâte coperţi de discuri de viniluri realizate în ţara noastră are parte de un real succes. Selecţia care se poate admira la Muzeul Consumatorului Comunist din Timişoara cuprinde atât coperți de albume editate înainte de ’89, cât și discuri post-decembriste şi include toate genurile muzicale existente pe piața muzicală românească.

„În principiu, se vorbește despre cele mai bune coperți de discuri. Se dau și premii – inclusiv Grammy – pentru așa ceva. Dar așa cum se dau premii nu numai pentru cele mei bune filme ci și pentru cele mai proaste, pentru cei mai bine îmbrăcați actori dar și pentru cei mai prost îmbrăcați, tot așa, se vorbește și despre cele mai proaste – sau neinspirate/chicioase/tâmpite – coperți. De discuri, CD-uri, DVD-uri, casete etc. Nu trebuie să căutăm prea mult după ele; producția autohtonă ne oferă din plin astfel de exemple. După 90, după ce a dispărut orice formă de control și cenzură, cam oricine putea să facă o grafică de disc și să-l pună pe piață. Eu cred că «the worst Romanian disc covers» sunt clar cele de după ’90. Cu deosebire discurile de la defuncta casă Eurostar, dar și în ziua de azi apar pe piață discuri însoțite de imagini cutremurătoare. Până la urmă, imaginea trebuie să reprezinte ceea ce e dedesubt și – cel mai important – să rezoneze cu așteptările publicului. La un disc de death-metal vei găsi o copertă cu morți (doar e death), la unul de manele o copertă cu aur, mașini și femei (femeia, banii și dușmanii) iar cu cei ce-ți rânjesc de pe coperta unui disc hip-hop nu ai vrea să te întâlnești pe o stradă lăturalnică. Oricât mi s-ar părea mie de grotești (urâte, dacă vreți) imaginile/grafica, nu e vorba de mine sau de dvs ci de cel care cumpără discul. Deci nu există coperți urâte, după cum nu există muzici urâte“, a spus Bogdan Puriş, realizator de emisiuni muzicale la Radio Timişoara.

12769636_1093931937330783_64303787_n

„Despre niciuna dintre coperțile de la «Scârț» nu pot spune cu claritate absolută că este urâtă, ele m-au emoționat pân’ la lacrimă, am plâns în hohote cum nu am mai plâns de 48 de ani. Coperțile la care am plâns cel mai tare sunt două la număr: Angela Similea cu albumul Penetrând Cartonu’ și Gabi Lunca cu albumul Exegeza Galbenului”, spune designerul timişorean Ovidiu Hrin, cel care a realizat printre altele şi coperta noului album discografic al trupei JazzyBIT, „Horizon”.

„Eu cred că genul acesta de expoziţii ieşite din «normalitate» nu numai că sunt necesare dar aduc un plus de valoare.


E bine când publicul are o reacţie încă  de când citeşte un titlu. În cazul acesta aşa a fost. Nu e uşor să faci aşa ceva, trebuie să cauţi coperţi, să le strângi, să te interesezi, iar unele discuri sunt chiar foarte greu de găsit. Printre cele o sută de coperţi se află discuri cu Gabi Lunca, Dan Armeanca, Commando, Odeon, Albatros, Daminescu, Real b, Angela Similea, Mirabela Dauer, Mihai Constantinescu, Savoy sau Hruşcă“, ne-a declarat Ovidiu Mihăiţă, iniţiatorul acestei inedite expoziţii.

„Worst 100 Romanian vinyl covers“ poate fi vizitată de luni până vineri între orele 10.00 şi 23.00, iar sâmbătă şi duminică între orele 14.00 – 23.00, până la sfârşitul lunii martie.

Foto: Adrian Pîclişan

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns la Anonymus Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.