BACALAUREAT 2016 Peste 150 de liceeni din Timiş susţin proba scrisă la...

BACALAUREAT 2016 Peste 150 de liceeni din Timiş susţin proba scrisă la Limba Maternă UPDATE Vezi ce subiecte s-au dat la sârbă și germană

1
DISTRIBUIȚI

bacalaureat

A doua zi de emoţii pentru o parte din absolvenţii de licee din judeţul Timiş. Dacă ieri o mare parte din cei peste 4.300 de elevi înscrişi la Bacalaureat au susţinut proba scrisă la Limba şi Literatura română, astăzi, a venit rândul elevilor care aparţin minorităţilor să susţină echivalentul acestei probe. Peste 150 de liceeni din Timiş dau proba la Limba Maternă. În cifre exacte, la nivelul judeţului vorbim despre 169 de liceeni care dau Bacalaureatul la Limba Maternă: 96 la Germană, 44 la Maghiară, 18 la Sârbă și 11 la Ucraineană.

Calendarul examenului este următorul: 4 iulie – Proba scrisă la Limba şi literatura română 5 iulie – Proba scrisă Limba maternă 6 iulie – Proba obligatorie a profilului 8 iulie – Proba la alegere a profilului și specializării Afișarea rezultatelor se va face în 12 iulie, până la ora 16.00, iar depunerea contestaţiilor între orele 16.00 – 20.00, în aceeaşi zi. Afișarea rezultatelor finale este programată pentru 16 iulie.

UPDATE 1 Tinerii vorbitori de sârbă au avut o probă ușoară la limba maternă. La primul subiect au avut de răspuns la cinci întrebări, la al doilea li s-a cerut să realizeze un eseu despre puterea prieteniei, iar la subiectul cu numărul trei să comenteze un basm scris de un autor sârb.

UPDATE 2 La Limba Germană, tinerii au avut de analizat un fragment de text, de explicat ce efecte are cuvântul „nu” folosit în text și de realizat un rezumat scurt și caracterizarea unui personaj feminin din opera lui Goethe.


De asemenea, liceenii au trebuit să redacteze o scrisoare de intenție la angajare. (Georgeta Petrovici)

”Nu am văzut subiectele de la alte limbi materne, dar da, pot să spun ca a fost greu pentru unii, care au învățat mecanic trăsăturile epocilor literare, pentru că tot timpul, după modelul nemțesc, subiectul te-a pus să gândești și să îți dai cu părerea, nu să redai teoria”, a spus Oana Eremie, elevă la Liceul „Nikolaus Lenau” din Timișoara.

 

1 COMENTARIU

  1. La germana: cerinta era sa se analizeze un personaj feminin prin prisma unui citat din Goethe intr-o opera literara la alegerea elevului!!! Nu se specifica necesitatea ca personajul feminin sa fie dintr-o opera literara de Goethe!

Dă-i un răspuns lui carmen Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.