
În ciuda faptului că Timişoara se doreşte a fi un oraş de cinci stele, de ani buni, câteva probleme par să fie imposibil de rezolvat. Vorbim despre drumuri cu asfalt spart, trotuare plin de gropi sau lipsa locurilor de parcare. Scuza veşnică: greaua moştenire, ani buni în care în Timişoara nu au fost făcute lucrări. De la alegerea sa în funcţia de primar al Timişoarei, în 2012, Nicolae Robu a pornit o serie de lucrări de asfaltare a trotuarelor şi a drumurilor, însă patru ani nu au fost suficienţi ca toate zonele oraşului să fie acoperite, spune edilul, iar oamenii trebuie să aibă răbdare. În mod paradoxal, chiar şi atunci când încep lucrările situaţia nu se îmbunătăţeşte.
Nu de puţine ori firmele care obţin contracte cu municipalitatea fie fac lucrări de mântuială, fie încep întervenţiile în anumite zone, pentru ca mai apoi să abandoneze locaţia şi să deschidă noi şantiere.
Proiecte bine cunoscute precum pasajul Michelangelo sau reabilitarea străzilor Podeanu şi Musicescu au fost finalizate cu întârzieri considerabile faţă de data avansată. Altele, cum e sala polivalentă preluată de la Politehnică, de exemplu, nu sunt nici acum gata. O altă mare problemă se leagă de mizeria pe care munictorii de la firmele care repară drumuri o lasă în urma lor. Nu de puţine ori bucăţile decopertate sunt aruncate pe spaţiul verde unde rămân săptămâni bune, cu toate că PrimăriaTimişoara are un regulament de salubrizare în care este stipulat faptul că firmele au obligaţia de a face curăţenie în urma lor. Pentru a-şi curăta spaţiul verde din faţa caselor, mulţi oameni au fost nevoiţi să scoată bani din buzunarele lor pentru a plăti Retim să vină să ridice deşeurile rezutate din construcţii, care sunt tarifate separat faţă de cele manejere. Trebuie spus că Primăria Timişoara are obligaţia de a verifica modul în care sunt executate lucrările şi de a penaliza firmele care nu se achită de sarcini în mod corespunzător.
PRESSALERT.ro a făcut o cerere la Primăria Timişoara prin care a solicitat să afle câte penalizări au fost aplicate firmelor care au avut contracte cu Primăria Timişoara din 2012 şi până în prezent. Din răspunsul dat de Direcţia Tehnică a PMT rezultă că o singură firmă nu a respectat prevederile contractuale. „În anul 2015 firma SC Corporate Management Solutions a fost penalizată cu suma de 24.168,93 lei, fără TVA, întrucât lucrările executate de către aceasta au fost finalizate cu o întârziere de 8 zile faţă de data contractuală”, ne-a transmis Primăria Timişoara.
Lipsa de interes din partea autoritatilor… vechi, noi, locale, centrale!
Noi visam proiecte de mare anvergura, pasaje, bazine, spitale, sala de concerte, etc cu un primar care nu a reusit intr-un mandat intreg sa ne scape de rusinea de a mai avea drumuri de tara in oras.
Pagina de Facebook „Drumuri proaste din Timisoara” e plina de poze cu bulevarde sparte si cu drumuri de tara, cel mai bun exemplu fiind strada Edgar Quinet, care a fost promisa de pe vremea lui Ciuhi, dar inca nu au asfaltat-o.