De ce nu mai putem amâna autostrada Timișoara – Belgrad (P)

De ce nu mai putem amâna autostrada Timișoara – Belgrad (P)

0
DISTRIBUIȚI

 

petre-ehegartner-candidat-senat-alde-timis

Pe lângă centura ocolitoare a orașului sau Spitalul Regional de Urgență de pe calea Torontalului, care este în paragină de aproape 10 ani, Timișoara mai are un proiect de anvergură, care stă agățat undeva…și nu s-a materializat: autostrada Timișoara-Belgrad, o deschidere spre Serbia, un traseu tranzitat și care ar putea aduce numeroase beneficii Timișoarei și României, atât din punct de vedere economic sau al turismului cât și al culturii în contextul Timișoara, Capitală Culturală Europeană 2021.

Care sunt beneficiile existenței autostrăzii

 Cel mai important beneficiu economic îl reprezintă ușurința cu care parteneriatele de afaceri s-ar dezvolta. Serbia este o țară care a început demersurile de aderare la Uniunea Europeană și este beneficiara fondurilor de preaderare.

Zona Banatului Românesc are o serie de proiecte dezvoltate cu Serbia în domeniile economie, educație și sănătate. Dificultățile de transport, cu siguranță au fost un impediment pentru inițiatorii acestor proiecte, inițiatori care au transmis ori de câte ori au avut ocazia cât de necesară este o autostradă între România și Serbia. De foarte mulți ani, reprezentanții Camerei de Comerț Industrie și Agricultură Timiș au solicitat Guvernului României să aloce resurse pentru infrastructura rutieră dintre România și Serbia.

Un alt beneficiu major pentru noi îl reprezintă schimbul cultural și de tradiții care de fapt reîntregește regiunea istorică, fostul Banat istoric.


Acest potențial va fi maxim exploatat în următorii ani datorită proiectului Timișoara Capitală Culturală Europeană în 2021 pentru că partenerul sârb este localitatea Novisad care la rândul ei va deține acest titlu ca țară extracomunitară, și nu în ultimul rând faptul că Timișoara ar devein un pol de dezvoltare economică a României, fiind conectată la circuitul European de autostrăzi cu alte două capital europene: Belgrad și Budapesta.

În acest context este necesar să grăbim toate demersurile pentru a ne conecta de țara vecină prin legături rutiere și feroviare.

Având în vedere condițițiile de relief ale Banatului, costurile de construcție a unei autostrăzi sunt reduse. În plus, România încă poate beneficia de fondurile europene iar datorită argumentelor de mai sus, banii pentru un proiect de autostradă pot fi obținuți foarte ușor, cu condiția să existe voință și implicare.

50 de kilometri de autostradă uitați pe hărtie sau povestiți doar cu vorbe

În fapt, discutăm despre 50 de kilometri de autostradă pentru care România nu are în prezent nici măcar un studiu de fezabilitate, în vreme ce sârbii au cuprins-o deja în master planul lor.

De ce oare la noi totul merge atât de greu? De ce oare ne propunem proiecte pe care apoi le abandonăm. Oare doar banii să fie problema?

Premierul technocrat a declarat recent că vom avea un studiu de fezabilitate și după aceea vom vedea dacă se justifică o eventuală modificare a masterplanului.

Cred că răspunsul la întrebările anterioare ne conduce la necesitatea regionalizării României , acest subiect fiind o dovadă în plus că cei mai apropiați de avantajele acestei investiții sunt cei care aparțin acestei regiuni.

În calitate de senator ALDE, reprezentant al timișenilor la București, am expus în cadrul partidului din care fac parte această nevoie a lor și a românilor până la urmă. Colegilor mei li s-a părut pertinent amendamentul meu și s-a discutat despre realizarea acestei bucăți de autostradă, în cazul în care ALDE va ajunge să decidă acest lucru.

Comandat de Partidul Alianța Liberal-Democraților din România. Publicat de Boța Dragoș PRESSALERT PFA. – Cod mandatar financiar: 11160008