Popularizarea Timişului printre turiști, blocată de primari. Cum se tergiversează amplasarea unor...

Popularizarea Timişului printre turiști, blocată de primari. Cum se tergiversează amplasarea unor panouri pentru obiective din județ

0
DISTRIBUIȚI

charlottenburg (1)

Promovarea obiectivelor turistice din judeţul Timiş nu este o prioritate pentru primarii în funcţie. Asociația pentru Promovarea Turismului Timiș a realizat două panouri pentru promovarea unor obiective turistice de interes, însă amplasarea lor în zone cheie depinde de primarii în funcţie, care nici măcar nu se obosesc să răspundă la e-mail-uri sau la invitaţiile adresate, susține Delia Barbu, directoarea asociaţiei.

„Am reuşit după un an de muncă să scoatem primele două panouri de prezentare a unor obiective turistice din Timiş. Primul panou este cel pentru vulcanii noroioşi, la care am lucrat împreună cu Universitatea de Medicină veterinară a Banatului. Al doilea panou este cel care prezintă Charlottenburg, satul rotund. şi am aici o primă imagine care reprezintă situl Corneşti-Iarcuri, urmând să scoatem zilele acestea rezervaţia ornitologică de la Satchinez.


Acestea sunt primele patru. Avem intenţia să extindem aceste panouri. Panourile au fost realizate având informaţii şi imagini de la specialişti, pentru cei de la Corneşti. Am lucrat cu Muzeul Naţional al Banatului. Urmează să facem o structură de metal, iar pasul al doilea va fi montarea acestor panouri”, a declarat Barbu.

Directoarea a explicat că până acum primarii din Bogda şi Orţişoara nu au răspuns la adresele trimise în septembrie, prin care li se cerea sprijin pentru amplasarea panourilor şi a unor indicatoare care să ajute şoferii să ajute la locaţii. Mai mult, cele 41 de localităţi care sunt membre în asociaţie refuză să achite cotizaţia, care este de 50 de bani pe cap de locuitor. Din 2014 mai există zece restanţieri, 15 din 2015 şi 26 din 2016. Valoarea totală a restanţelor este de 250.000 de lei, mai spune Barbu.

Alte locaţii şi obiective avute în vedere de APDT Timiş pentru promovare prin panouri sunt zona Lacului Surduc, bisericile de lemn, traseul mănăstirilor din sudul Timişului sau pista de biciclete Timişoara-Serbia. Barbu susține că nu vrea să apeleze la șefii de partid au primarilor care refuză colaborarea pentru promovarea turismului, conchizând că dacă nu poate ajunge la o colaborare cu vorba bună nu va insista să o facă altfel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.