Dan Idolu explică decizia Ryanair de a închide baza de la Timișoara:...

Dan Idolu explică decizia Ryanair de a închide baza de la Timișoara: „Nu poți falimenta întreaga companie pentru o cursă”. Ce spune despre acuzele aduse de Blue Air VIDEO

1
DISTRIBUIȚI

Dan Idolu, Directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia”, nu este deloc alarmat de decizia companiei low-cost Ryanair de a închide baza aeriană de la Timișoara. Invitat la emisiunea PRESSALERT LIVE, Idolu a explicat de ce consideră că problemele nu sunt provocate de instituția în fruntea căreia se află.

„Ryanair e cea mai mare companie low cost din Europa, cu tarife foarte mici, agresivă pe piață, care are un stil de management toatl aparte chiar și față de alte companii. E redutabilă, cu cea mai mare publicitate. Un colos care a schimbat însăși filozofia industriei de călătorie cu avionul. Se adaptează foarte rapid. Nu ezită deloc să ia decizii rapide pentru a-și potența afacerile. Când a deschis prima bază la Timișoara, ne-au surprins plăcut. A funcționat un an și jumătate”, a spus directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara despre specificul companiei.

Închiderea bazei înseamnă, în fapt, decizia Ryanair ca aeronava ce staționa la Timișoara să fie mutată. Totodată, timișorenii nu vor mai putea zbura către Berlin și Düsseldorf, în vreme ce spre Londra, Bruxelles și Frankfurt-Hahn se va putea ajunge cu Wizzair, iar la Frankfurt cu Lufthansa. „Berlin, capitala Germaniei, nu a stârnit interes în această zonă, dar nici invers. Nu poți falimenta întreaga afacere pentru o cursă. Decizia de a retrage acel avion și alte trei destinații a fost intempestivă”, a declarat Dan Idolu. Ryanair își menține cursele profitabile, înspre București și Bergamo. „Se zboară mult spre București și invers. Denotă că relațiile sunt intense pe această rută. Mai bine de jumătate din traficul realizat de Ryanair sunt către Bergamo și București”, a specificat Dan Idolu, invitat la PRESSALERT LIVE.

Ryanair nu este singura companie low cost care și-a schimbat programul de pe aeroportul din Timișoara. De la 17 februarie 2018, Blue Air a anulat zobrurile Timișoara – Iași – Cluj spunând că prezența companiilor românești pe piața din România deranjează, dar și că există fricțiuni create de conducerea aeroportului. „Omul care voia să zboare la Cluj cu Blue Air trebuie să mai aibă încă 100 de prieteni cu el.


E o aeronavă cu o capacitate de 130 de locuri, care trebuia să aibă cel puțin 75% din capacitate încarcată. Acel om trebuie să aibă 100 de prieteni care să facă zborul rentabil”, a menționat Dan Idolu.

Directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia” i-a acuzat pe cei de la Blue Air că au întârziat plățile în mai multe cazuri. „Relațiile între aeroport și Blue Air se bazau pe niște contracte. Un contract de operare. Acel contract are niște clauze. Aeroportul și-a respectiat toate clauzele. Nu vreau să fie o acuză, dar termenele de plată nu erau respectate întocmai de Blue Air. Când se întârzie cu plata, faci somații, e primul instrument pe care trebuie să-l faci. Din septembrie, lunar, după expirarea perioadei termenului de plată, făceam somații de plată. La Iași au avut divergențe mai mari, datorii din iulie. La Cluj-Napoca au avut sechestrate două aeronave pentru neplată. Fricțiunea a fost doar un pretext”, s-a apărat Dan Idolu, aflat în studioul HDV. Blue Air nu a rămas cu datorii față de Aeroportul Internațional Timișoara.

Față de anul 2016, traficul aerian este în creștere la Timișoara cu aproape 40%, însă se află în continuare sub aeroportul de la Cluj-Napoca. „Distanțele de la Timișoara la Viena, Budapesta sau Belgrad față de cele de la Cluj-Napoca către aceleași destinații nu sunt aceleași. Timișorenii au și alte opțiuni, orașul fiind mai aproape. Aria de acoperire a aeroportului Timișoara se rezumă la populația din județele limitrofe. Clujul, demografic vorbind, are o arie de acoperire mai mare. În Cluj există evenimente. Timișoara nu generează emoții, nu are o politică de marketing. Vreau doar să constat, discutăm tehnic. Pasagerii nu vin să viziteze aeroportul, nici să facă poze cu mine. Pasagerii vin pentru spectacole, meciuri de fotbal, meciuri ale naționalei, echipe în cupele europene, festivaluri de muzică etc.”, a conchis Dan Idolu, directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia”.

Există și vești bune. Aeroportul din Timișoara a intrat în atenția companiei Tarom, care se pregătește să facă mișcări pe piața transportului aerian, însă Dan Idolu a rămas discret din acest punct de vedere. „Se discută destinații noi, multe s-au negociat deja. Mâine, de exemplu, avem întâlnire cu operatorii de zboruri charter din oraș, vom ridica problema zborurilor de genul, pentru că e inadmisibil să existe 11 destinații pe timp de vară, în timp ce la Cluj-Napoca sunt 23. Asta nu ține deloc de aeroport. Sunt niște avioane închiriate de operatorii de turism. Cred că ar trebui să fie mai dinamici, să identifice grupuri pentru zboruri chartere. Am avut întâlnire și cu directorul regional Wizz Air. Propuneri există în permanență, încercăm să identificăm oportunități”, a explicat Dan Idolu.

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns la sonya Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.