Asociaţia Pro Infrastructură acuză Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că a ales cea mai proastă metodă posibilă pentru a realiza o serie de lucrări suplimentare aferente lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva.
Compania a stabilit că va organiza o nouă licitaţie pentru realizarea unei bretele de acces spre autostradă, un miniproiect care ar urma să fie realizat în trei luni, cu tot cu proiectare. Asta deşi lucrările ar fi putut să fie alocate actualului contructor al lotului.
Anunţul a fost publicat în urmă cu câteva zile.
Pro Infrastructură susţine că această procedură birocratică este ineficientă şi se poate prelungi la infinit, din cauza contestaţiilor.
„La 2 ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziții publice ale comunității noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfășurare, CNAIR a ales cea mai lașă și mai dezavantajoasă opțiune posibilă: o nouă licitație.
Poziția constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitațiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestațiilor.
În cazul de față, ei au avut posibilitatea legală de a evita o astfel de procedură greoaie, așa cum au explicat colegii noștri pe forum aici. Însă au primat iresponsabilitatea și fuga de orice fel de răspundere.
În loc să avem situația soluționată și lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să așteptăm finalizarea licitației, neavând nicio garanție că aceasta se va încheia rapid, fără contestații și complicații, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, așa cum probabil este planul autorităților”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Îngrijorător, susţin aceştia, este că cei de la companie ar fi putut face acest pas încă de la finalul anului 2016, astfel au amânat cu mai bine de un an deschiderea circulației pe acest tronson de autostradă de 21 de km.
„Acest exemplu de tergiversare nepermisă, de fugă de responsabilitate prin alegerea celei mai dezavantajoase opțiuni pentru șoferi, dar foarte convenabilă pentru funcționarii statului român, ne demonstrează din nou incompetența, slugărnicia politică necondiționată și nepotismul «responsabililor» din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, disimulate prin vorbe goale, promisiuni fanteziste, minciuni și manipulare”, mai spun reprezentanţii asociaţiei.