p>

Societatea care s-a ocupat de realizarea studiului de fezabilitate de pe lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva a realizat o documentare de proastă calitate, iar sondajele geologice au fost efectuate în zone uşor accesibile şi nu, de exemplu, în cea a „dealului liliecilor”, acuză cei de la Asociaţia Pro Infrastructură. Acolo, în urmă cu o săptămână a avut loc o alunecare de teren în zona în care constructorul lucra la consolidarea versantului pe lotul 4 din Lugoj – Deva.
„Din informațiile vehiculate până acum, zona alunecării de teren este una de falie geologică, având alte caracteristici decât restul dealului. Primele semne au apărut încă de la finalul lui 2017, însă constructorul (UMB) a continuat implementarea soluției tehnice decise de experții săi și apoi aprobată de CNAIR. Acesta este un nou exemplu de pregătire defectuoasă a proiectului la nivel de studiu de fezabilitate. În porțiunea în cauză nu a fost executat nici măcar un foraj geotehnic de către proiectant (DIWI Consult). Rezultatul? În etapa de execuție apar probleme și întârzieri, plus costuri suplimentare!”, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.
După cum se vede şi din imaginile surprinse de reprezentanţii organizaţiei, constructorul montase preventiv o serie de plase de sârmă pentru protecţia şantierului şi a muncitorilor împotriva apariţiei unei asemenea situaţii. În concluzie, o asemenea situaţie putea apărea, chiar dacă în studiul de fezabilitate nu se preciza aşa ceva.
Foto: Asociaţia Pro Infrastructură