A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a...

A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Care sunt șansele să fie finalizată în 2021

0
DISTRIBUIȚI

Vești excelente pentru șoferi, la sfârșitul acestui an. Astăzi, în Sala Revoluției a Palatului Administrativ, a fost semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor la Centura de Sud a Timișoarei. La eveniment au participat președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, șeful CNAIR, reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara și ai constructorului centurii de sud.

Călin Dobra a explicat că este cel mai important proiect din ultimii zece ani din infrastructura rutieră din județul Timiș.

„Astăzi scriem istoria în domeniul infrastructurii rutiere. După aproximativ 13 ani de zile, un proiect important va prinde viață. Proiectul are o valoare de 58 de milioane de euro, plus TVA, care în baza contractului este finanțat din fonduri europene. Termenul de execuție este șase luni pentru realizarea proiectului și 24 de luni pentru execuție și bineînțeles zece ani perioada de garanție a lucrărilor. Acest proiect are beneficii rezultate din fluidizarea traficului intern și internațional. Va prelua traficul de la Stamora Moravița, pe drumul national, și va aduce beneficii municipiului Timișoara și comunelor din zona periurbană: Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșnița, Ghiroda. Lungimea acestui tronson este de 25,69 kilometri, cred că după finalizarea proiectului putem discuta de fluidizarea traficului în municipiul Timișoara. Este un proiect preluat de toate partidele politice în campaniile electorale, fiind pus pe masa tuturor guvernelor din acești ani. Trebuie să recunoaștem faptul că un merit deosebit în demararea proiectului îl are guvernul Grindeanu, care a hotărât și a susținut foarte clar implementarea acestui proiect. Mă bucur că responsabilii și conducerea CNAIR a înțeles importanța acestui proiect și a acordat tot sprijinul județului Timiș pentru a demara acest proiect și am ajuns acum să semnăm contractul de proiectare și execuție”, a declarat Călin Dobra.

De asemenea, Narcis Neaga, directorul general al Companiei  Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a explicat că firma care va realiza lucrările, Tirrena Scavi „a mai lucrat în România, este un constructor serios”.


Șeful CNAIR a precizat că nu se vor realiza două benzi pe sens pentru că studiile întocmite nu au arătat că ar fi nevoie de mai mult de o bandă.

„Are zece metri lățime, asta înseamnă cam o bandă și jumătate pe sens. Nu s-au realizat două benzi pe sens, pentru că din studiul de fezabilitate și din studiul de trafic, la momentul respectiv nu a rezultat necesitatea a două benzi pe sens. Totuși, ne-am gândit că dacă în viitor traficul va solicita și a doua bandă pe sens, culoarul de expropriere este suficient astfel încât în timp să se poată construi a doua bandă, astfel încât să avem patru benzi. Din punct de vedere tehnic, vor exista trei noduri și opt viaducte și pasaje. Perioada de garanție este de zece ani. Compania a început această nouă abordare, nu mai dorim garanții de doi sau de patru ani de zile, extindem perioada de garanție, mergând astfel spre calitatea produsului finit”, a detaliat Narcis Neaga.

Totodată, Moren Dakoli, din partea firmei Tirrena Scavi, care va realiza Centura de Sud a Timișoarei, a precizat că „nu este prima dată când demarăm un contract în zona Banatului. Am făcut deja două lucrări importante în zonă, Lugoj – Deva, lot 1 de autostradă, și Timișoara – Lugoj, lot 2, pe care le-am terminat cu succes, unul chiar terminat înainte de termen. Proiectul nu este dificil, este un proiect normal din punctul de vedere al execuției, cunoaștem zona, județul, nu ar trebui să fie probleme. Vom încerca să facem un lucru cât se poate de frumos”.

De asemenea, Moren Dakoli a explicat, întrebat de jurnaliști, că sunt șanse să fie finalizate lucrările la centura de sud a Timișoarei în anul 2021. „Sunt șanse dacă nu sunt probleme la nivel de documentație, din punctul de vedere al execuției nu este o problemă. Se poate cel puțin să se termine în timp, asta cu siguranță, înainte nu pot să vă spun acum. Dacă nu sunt probleme din punct de vedere de documentație, nu este un proiect greu”, a detaliat reprezentantul Tirrena Scavi.

În acest moment, CNAIR va trebui să se ocupe de realizarea exproprierilor, iar italienii care vor construi centura să demareze proiectarea pentru care este alocată o perioadă de şase luni.

Ulterior, constructorii au 24 de luni să realizeze cei 25 de kilometri ai centurii sud a Timișoarei. Valoarea contractului depăşeşte 324 milioane de lei, inclusiv TVA.

Centura de Sud a Timișoarei va lega drumul spre Lugoj de drumul spre Stamora-Moravița.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.